Hogyan keresnek partnert a franchise hálózatok?

Hogyan keresnek partnert a franchise hálózatok?

Hogyan keresnek partnert a franchise hálózatok?

Hazánkban, ahol nincsen olyan jelentős hagyománya a franchise rendszereknek, mint mondjuk az Egyesült Államokban gyakran kedvezőbb költségvetéssel is megoldható egy partnerkereső-kampány. A magyar promóciók hátránya, hogy sok befektető és vállalkozó nincs tisztában a franchise működésével, amely bonyolítja a kommunikációt. Ezzel szemben egy amerikai hálózatnál a jobb tájékozottság viszont magasabb költségekkel jár, az óceán túloldalán akár több tízezer dollárba (5-10 millió forint) is kerülhet egyetlen partner megtalálása.

Az idő pénz

Kritikus szerepet kap a sales folyamat sebessége a partnerkeresésben. Ha megoldható javasolt a néhány órán belüli, ha nem azonnali kapcsolatfelvétel. A FranConnect Franchise Sales Index jelentése alapján, a franchise szerződések 85%-át olyan jelöltekkel kötik a hálózatok, akikkel a cégek 4 órán belül felvették a kapcsolatot. Ekkor ugyanis még a jelentkező fejében is frissen él a lehetőség. A mai világban, ahol napján több ezer apró impulzus éri a felhasználókat a gyorsaság különösen fontos, ellenben a kevésbé elkötelezett érdeklődőknek hamar elvonhatja a figyelmét egy másik újdonság.

Személyreszabás VS. automatizáció

A szofisztikált marketing-megoldásoknak köszönhetően a belső sales adatbázisokra építve a franchise hálózatok már automatikus email-láncokat tudnak küldeni előre időzítve. Ugyanakkor a beidőzített levelek gyakran ellentétes érzéseket váltanak ki, hiszen itt is bőven bombázzák a felhasználókat spamekkel más és más cégek. Az utóbbi években egyre inkább visszatérni látszanak a személyre szabott, rövid, kézzel írt emailek, amelyben a sales-kolléga rá tud fókuszálni a jelentkező sajátosságaira. Ha úgy érzi, hogy tényleg neki szól a levél, nagyobb valószínűséggel el is fogja olvasni.

Kapcsolatépítés

A legtöbb franchise hálózat jelentős kezdő tőkét igényel. Egy ilyen jelentős befektetés hosszú mérlegelést igényel a jelentkező részéről. Tudni akarják, hogy megbízhatnak-e a rendszergazdában mielőtt tényleg aláírnak. Ezért kiemelt szerepet kap a kapcsolatépítés, a partnerjelölt megismerése. Ez viszont időt igényel, meg kell ismerni az érdeklődők céljait, kétségeit és el kell látni őket a kívánt információval, hogy meg tudják hozni a megfelelő döntést.

Integrált megoldások

Ma már számos platformon el lehet érni a felhasználókat. A partnerkeresést ennek megfelelően több csatornán keresztül kell végezni, hogy minél nagyobb szeletét lefedje a piacnak. Lesznek olyan felhasználók, akiknek hiába hirdet a hálózat Facebook-on, mert legfeljebb üzenetküldésre használja a célcsoport, vagy olyanok, akik csak az Instagramot, Tik-Tok-ot, esetleg a LinkedIn-t használják főleg. Az sem elég, ha csak rövid, kulcs információkat közlünk a franchise lehetőségről. Egyre gyakrabban a partnerkeresés már komplex tartalommarketinget igényel, részletes leírást és történeteket a franchise hálózatról, amelyben el tudnak mélyedni az érdeklődők.

Cikkek

Mit várunk a következő évtől?

Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu