Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
Hét kategóriából 5 magyar hálózat is bekerült a döntősök közé, ami Magyarország, valamint a hazai hálózatok méretéhez képest is kiemelkedő eredmény.
- Franchisor of the Year kategóriában a Fornetti
- European Hall of Fame kategóriában – Kühne Kata, Otthon Centrum
- Special Award for Services to Franchising kategóriában a BENU Gyógyszertár
- Emerging Franchise Brand kategóriában a Stilianos babauszoda
- International Brand – Duna House
A díjátadó gálára szeptember 21-én került sor Brüsszelben. Az 5 fős szakértői zsűri 7 kategóriában várta 12 európai ország szövetségei által 2022-ben díjazott és delegált franchise hálózatokat és átvevőket. A szakmai zsűri által odaítélt díjat impozáns ünnepségen, Brüsszelben adták át a cég képviselőinek.
A legnagyobb verseny a “Franchisor of the Year” kategóriában volt, mivel 11 döntős cég közül, erős nemzetközi mezőny ellenére a Fornetti Group került ki győztesen.
A díjátadón a cég nevében Martin Udvarev, a Fornetti Románia ügyvezető igazgatója vette át a kitüntető címet, mellette dr Mandel Katalin a Magyar Franchise Szövetség főtitkára, illetve Kühne Kata, Hall of Fame finalist
A Fornetti termékei jelenleg 17 európai országban érhetőek el, és naponta egymillió ember vásárol a kínálatból. A cég vezérigazgatója jelentős fegyverténynek könyveli el az elismerést, amely azt bizonyítja, hogy a régió pékipari piacát több éve magabiztosan vezető, kecskeméti központtal működő vállalat minden gazdasági nehézség ellenére állja a sarat, innovációi révén pedig folyamatos fejlődésben van. A Fornetti mögött az ezüst érmet a Spar, a 3 helyezést pedig a Revive franchise hálózatok érték el.
A Fornetti Group Magyarországon kívül Romániában és Bulgáriában működtet telephelyet; összesen több mint 1200 munkavállaló dolgozik a cég kötelékében. A franchise-hálózatban dolgozók száma azonban meghaladja a 15 ezret, így a vállalatot jelentős munkáltatóként tartják számon a nemzetközi összehasonlításokban is.
A cég termékeit jelenleg Európa 17 országában találjuk meg, és naponta egymillió ember választ a vállalat kínálatából. A több mint 200 féle pékipari terméket felmutató szortiment Európa-szerte 3500 értékesítési ponton érthető el, de a cég egyre nagyobb teret hódít a retail és a HoReCa üzletágban is.