A mai napon a svájci-ír gyökerű ARYZTA AG tulajdonába került a magyar Fornetti. A világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékáru forgalmazójának célja, hogy a Fornetti márkát európai szintre emelje. Az ARYZTA az elmúlt 6 hónapban már részt vett a vállalat működtetésében, míg a Fornettit alapító, a hazai pékáru piacot jól ismerő Palásti József a jövőben tanácsadóként és márkanagykövetként segíti a vállalatot.
Az ügylet okairól és döntéséről a Fornettit alapító és elmúlt 18 évben építő Palásti József elmondta: „A jelenlegi struktúrában a Fornetti elérte növekedése határait. Ahhoz, hogy a következő szintet megléphessük, és a nemzetközi mezőnyben is jelentős szerepet tölthessen be a Fornetti, elengedhetetlen a jelentős tapasztalatokkal és stabil financiális háttérrel rendelkező szakmai partner bevonása.” Palásti József a jövőben külső stratégiai tanácsadóként és márkanagykövetként támogatja az új tulajdonost a Fornetti továbbfejlesztésében.
„A Fornetti egy igazi magyar sikertörténet. A célunk, hogy a tehetséges és sikeres magyar menedzsmenttel együttműködve, ezt a sikertörténetet európai mértékűvé növeljük. A Fornetti márkát érintő céljaink elérése érdekében Palásti úr közreműködésével egy hosszú távú üzleti-fejlesztési terven dolgozunk. A jelenlegi működés támogatására pedig az elkövetkezendő 6 hónap során mintegy 1 millió eurót tervezünk beruházni a vállalatba miközben a dolgozók létszámát is jelentősen növeljük majd” – hangsúlyozta Sebastian Gooding a Fornetti új ügyvezető igazgatója. Kiemelte: az új tulajdonos célja régiós piacvezető, majd európai szinten is tényező márkává bővíteni a Fornettit.
A Fornetti Magyarországon közvetlenül 800 embernek biztosít megélhetést, külföldi leányvállalatinál pedig tovább 500 főt foglalkoztat. A vállalat tavalyi árbevétele megközelítette a 20 milliárd forintot, miközben közel 32 ezer tonna pékárut értékesítettek, aminek több mint a fele a nagy áruházláncok üzleteiben és a kiskereskedelmi üzletekben jutott el a fogyasztókhoz. A Fornetti sikeresen működtet egy 1000 partnerből álló franchise hálózatot.
Az Aryzta AG a világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékárut forgalmazó vállalata; négy kontinensen üzemeltet pékségeket több mint 60 márkanév alatt. A vállalatot pedig a zürichi mellett az ír tőzsdén is jegyzik.