Újrakezdés a pandémia után témában tartott webinárt a Magyar Franchise Szövetség

Újrakezdés a pandémia után témában tartott webinárt a Magyar Franchise Szövetség

Újrakezdés a pandémia után témában tartott webinárt a Magyar Franchise Szövetség

Nagy érdeklődés övezte a Magyar Franchise Szövetség februári webinárját.
Négy különböző szektort képviselő hálózat vezetője osztotta meg a tapasztalatait a webinár résztvevőivel. Szó volt a pandémia rövid és hosszútávú hatásairól, az új kihívásoknak való megfelelésről, illetve a pandémia utáni folytatásról is.
Két vezető értékelte úgy, hogy a vírus “jókor jött”, pozitív hatást gyakorolt a koncepciójára, míg egy az üzleti eredményei növekedését is a pandémia hatásának tulajdonítja.
1, Az EverDerm alapító tulajdonosa, Slamovits Tibor prezentált elsőként.  Az Everderm orvos-esztétikai lézeres szőrtelenítésre specializálódott szépségszalon, ahol az ügyfél áll a középpontban. A koncepció Covid benszülött, hiszen éppen csak elindult, amikor ránk szakadt a Covid.
A koncepció felépítése során az egyik alapelv volt, hogy az ügyfelek a legjobb minőségű szolgáltatást kapják. Komfortérzet, garancia, kimagasló technológia, diszkréció a brand fő üzenete.
Az EverDerm influenszer, digitális marketing eszközök segítségével próbál minél több potenciális ügyelet szerezni. A belső rendszerfolyamataik biztosítására pedig a legmodernebb IT megoldásokat alkalmazzák.  Elsősorban azok a fiatal hölgyek a célcsoportjuk, akik aktív Istagram felhasználók (nyitottak az inluenszer marketingre), és új számukra ez a terület, nincsen korábbi negatív tapasztalatuk, előítéletük a lézeres szőrtelenítéssel szemben.
Nagy hangsúlyt helyeznek az ügyfélélményre (EverDerm érzésre) és a szakértelemre.
A pandémia alatt, amikor szinte minden olyan hely zárva van, ahová az emberek kikapcsolódni (jól érezni magukat) járnak az EverDerm az egyik utolsó oázisként bizosítja a hölgyvendégeinek éppen ezt a törődést, odafigyelést – és egyidőben még szépülnek is.
2, A BioHair alapító társtulajdonosa, Perger Gabriella beszámolója alapján a hálózat nagyon fordulatos, és talán legnehezebb időszakát élte meg az elmúlt időszakban.
Az első komoly problémák 2019-ben jelentkeztek, amikor olyan jelentős fodrászhiány volt a hazai piacon, amely gátat szabott a hálózat további növekedésének. Hiába voltak új partnerek, nem tudtak új egységek nyílni, mivel nem lehetett megfelelő szakembereket találni. A BioHair központ stratégiája ekkor a minőségi munkaerő bevonzására irányult, hogy a hálózat egységei még jobb és vonzóbb munkahellyé váljanak.
2020 márciusában a pandémia kitörésével minden a feje tetejére állt. A vendégek és a fodrászok is rettegtek a vírustól (a szalonokban átlagosan 100 vendég megfordul 1 nap), a törvényi szabályozás nem volt egyértelmű, a központ nem tudta biztosan, hogy a fodrászatok nyitva tarthatnak, vagy sem.
A központ az átvevőkkel egyeztetve mindent mérlegre téve március közepén a bezárások mellett döntött.
A bezárások ellenére a franchise központnak magasabb sebességi fokozatra kellett kapcsolnia, azonnal intenzív tárgyalásokba kezdve az üzlethelységek tulajdonosaival. A legnagyobb feladat a költségcsökkentés volt. Ráadásul a központ az állás időszakában nem számlázott royalty-t a partnereknek. Elsődleges szempont volt, hogy minden szalon túlélje ezt a nehéz időszakot.
Habár a fodrászatok 2020 májusban nyitottak újra, a vendégek csak nyáron kezdtek visszatérni. Amikor már a normál szinthez kezdett közelíteni a vendégszám, ősszel ismét beköszöntöttek a szigorítások.
Legnagyobb vesztesei ennek az időszaknak a körúton, és az utcai szalonok voltak, hiszen elveszítették a külföldieket, a diákokat, a nyugdíjasokat, illetve a vendéglátás/szálloda iparban dolgozókat egyaránt.
Ennek ellenére pozítív történések is voltak a hálózatban, 2020 őszén Szegeden nyitott egy új szalon. Nagyon kedvező ajánlatott kapott a bérleti díjra, és 2019-hez képest a HR probléma is az ellenkezőjére fordult át, azóta a bezárt konkurens szalonokból rengeteg jó szakember került várólistára.
A 2020-as évre beütemezett fejlesztéseket is el kellett halasztani. Legújabb innovációként 2021 tavaszán várható egy új, fejbőrterápiás termékcsalád bevezetése a hálózatban.
3. Az OTP Ingatlanponttól Kiss-Szilágyi Judit, országos értékesítési vezető illetve Kurecskó József hálózatfejlesztési menedzser osztotta meg a tapasztalatait a résztvevőkkel.
Az OTP Ingatlanpontot 2011-ben alapították. 2013-ban nyílt meg a lehetőség, hogy partnerek is csatlakozzanak a koncepcióhoz. Jelenleg már 85 irodával, több mint 800 értékesítővel komoly szereplőjévé váltak a hazai ingatlanpiacnak.
A Pandémia hatásai a hálózatra
Az OTP Ingatlanpont 2018-ban a hazai ingatlan hálózatok között elsőként digitalizálta a folyamatait. Ennek köszönhetően felkészülten érte őket, amikor a pandémia miatti korlátozások hatására online térbe kellett helyezni az ügyfelekkel való kapcsolattartást.
A potenciális vevők a korlátozások alatt nem tudták élőben megtekinteni az ingatlanokat, ehelyett 3D bejárással virtuálisan tudták körbejárni a kiválasztott lakást, amely gyorsabb és hatékonyabb is, mint a hagyományos módszer.
Az ingatlanhálózatban a belső folyamatok is komoly változásokon estek át. Az értékesítők betanítása teljes mértékben online térbe került át, saját e-learning rendszer fejlesztésével. Emellett a vezetői munkafolyamatok is megváltoztak, a közös megbeszéléseket online értekezletekre és kapcsolattartásra kellett váltani.
Összességében elmondható, hogy a hálózat fejlesztéseinek nagyrésze a pandémiát követően is használatban fog maradni. Mivel ezek sok esetben egyszerűbbé teszik és felgyorsítják az ingatlan értékesítése tranzakciókat.
4, Az utolsó előadó, Nir Bitkover a Hummus Bar ügyvezető igazgatója volt, aki franchise tapasztalatait a Duna House ingatlanhálózatnál szerezte. A vendéglátás szektor az egyik leginkább sújtott ágazata a vírusnak. Ennek ellenére Nir úgy értékelte, hogy AZ a franchise terjeszkedés megalapozása szempontjából pont jókor jött.
A Hummus Bár koncepció története 15 évvel ezelőttre nyúlik vissza. Jelenleg 12 egységük van Budapesten (ezek közül egy, népszerű turistaövezetben lévő étterem még ideiglenesen zárva tart). Még 2 Hummus bár étterem működik Bulgáriában, illetve hamarosan nyílik 2 Szlovákiában és 1 Portugáliában.
A hálózat 2020 márciusban a válság beköszöntével 1 hónapra bezárta éttermeit. Ezalatt az idő alatt próbáltak átállni internetes értékesítésre. Hiába nyitottak ki újra az éttermek április-májusban, a korlátozások következtében a forgalmuk nagy mértékben visszaesett.
Elkerülhetetlenné vált számukra a kiadásaik csökkentése. Egyrészt az éttermek bérleti díjait próbálták a helyzetre tekintettel csökkenteni, másrészt a forgalom visszaesés miatt is a munkabér költségeket is meg kellett vágniuk. Jelenleg az éttermek nulla körüli szintentartása a cél, de a háttérben gőzerővel folyik a franchise terjeszkedésre való felkészülés, illetve a folyamatok automatizálása.
Bár már rendelkeznek néhány franchise partnerrel, eddig a Hummus Bar nem hirdette a franchise-t.
Ez viszont a közeljövőben változni fog, hiszen franchise partnerek bevonásával Európa-szerte intenzív terjeszkedésbe kívánnak kezdeni.

Cikkek

Nyissa meg saját BioHair fodrászatát!

Az országos lefedettséggel rendelkező, folyamatosan bővülő BioHair franchise hálózat új szalonok nyitásához vállalkozó partnereket keres Budapesten és vidéken is! További információkért látogasson el a www.biohair.hu/franchise

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu