Őszinte rendszergazda, motivált átvevő az MFSZ klubdélutánján

Őszinte rendszergazda, motivált átvevő az MFSZ klubdélutánján

Őszinte rendszergazda, motivált átvevő az MFSZ klubdélutánján

Milyen a sikeres rendszergazda? Hogyan nőtt rekord forgalmú, országos hálózattá egy szentendrei családi ház pincéjéből a Borháló borkereskedelmi vállalkozás? Hogyan válhat tanárból magabiztos vállalkozóvá a Katedra segítségével? Mindent megtudhatott, ha ott volt.
A Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) október 15-én rendezte meg őszi első klubdélutánját, melyre most is, mint minden alkalommal, nagy volt az érdeklődés. Ezúttal két előadást hallgathattak meg a résztvevők – mindkét előadó a 2013-as év egy-egy franchise díjának büszke tulajdonosa.
Katedra Nyelviskola hálózat átvevő partnere, Miha Sarolta a 2013. Év Fiatal Sikeres Franchise Átvevője díj nyertese volt az egyik előadó. A Borháló borkereskedés társtulajdonosaként a 2013. Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata díját vehette át az MFSZ 2014. januárjában megrendezett gálavacsoráján Elek Márton, a Borháló Kft. stratégiai tanácsadója volt. Ő volt a másik meghívott előadó.
      
A klubdélutánok sorában az egyik legkiemelkedőbb rendszergazdai előadást hallgathatták meg a résztvevők a Borháló részéről. Őszinte volt, öniróniával és humorral fűszerezett, de komoly témákat dolgozott fel.
Főtitkár asszony, dr. Mandel Katalin nyitotta meg a rendezvényt és köszöntötte a nagy számban jelen lévő, érdeklődő közönséget. Tájékoztatta a hallgatóságot, hogy a Magyar Franchise Szövetség 2015 januárjában megrendezésre kerülő Díjkiosztó Gáláján, hagyományaihoz híven kiosztja a 2014. évi Franchise díjait, melyre várják a tagok pályázatait, vagyis ismét elindult a versengés a rendszergazdák között. Bemutatta továbbá a két előadót, és fel is kérte elsőként Miha Saroltát, hogy tartsa meg beszámolóját.

Franchise átvevői szemmel (Katedra)

nagykanizsai Katedra Nyelviskola tulajdonosa előadását a vállalkozás múltjának bemutatásával kezdte. Elmondta hogyan működtek addig, amíg nem lettek franchise partnerek, milyen úton haladtak, amely végül a Katedrához való csatlakozáshoz vezetett.
Miha&Miha Nyelvstúdió Kft. Miha Sarolta ügyvezető-tulajdonos vezetésével 2011 szeptemberében csatlakozott a Katedra Nyelviskola Hálózathoz. A Katedra jogokat Nagykanizsa településen átvevő cég nem kisebb fába vágta fejszéjét, mint hogy frissen alapított vállalkozásával a 100 százalékban felosztott helyi piacon vegye fel a versenyt többek között a Katedra jogokkal 2006 és 2011 között rendelkező helyi piacvezető iskola, és több más, évtizedes múlttal rendelkező konkurenciával.
A nyitás „csonka” évében 4 hónap alatt elért, a felosztott piac ellenére szépnek mondható árbevételéhez részarányosan viszonyítva első teljes üzleti évben (2012) rögtön 50 százalékkal tudta növelni azt.
Eredményei, innovatív tevékenysége, növekvő árbevétele, hallgatói létszáma és vállalati megrendelései alapján az átvevő tulajdonos vezetésével működő új nagykanizsai Katedra mára a helyi nyelvoktatási piac megkerülhetetlen tényezőjévé vált.

„Nincs receptünk a sikerhez, de elmondom, mi hogyan csináltuk”

A Katedra nyelviskola átvevőjének előadását követően, rövid szünet után Elek Márton, a Borháló borkereskedés társtulajdonosa, stratégiai tanácsadója tartott rendkívül izgalmas, meglepően őszinte beszámolót a franchise lánc sikertörténetéről.
Adott két különböző személyiségű ember, akik hosszas előkészületek után létrehoztak egy helyi borkereskedést Szentendrén. Kathona Krisztián (a filozófus) magyartanárként kereste a bor szeretetének lehetséges megoldását reális költségekkel. Elek Márton (az álmodozó) pedig friss hobbijának, a marketingnek hódolva vágott bele ártatlanul, a szentendrei üzlet megnyitásába. Ez olyan jól sikerült, hogy másfél év után megfogalmazódott a folytatás igénye. Ekkor érkezett Hostyánszky Attila (a fáradhatatlan), aki energikus munkájával és rendkívüli teherbírásával új lendületet adott a vállalkozásnak.
A Borháló eredeti célja, hogy jó bort, olcsón tudjanak kínálni, mivel szerintük nem baj, ha a csomagolás ronda, a belbecs számít igazán. Emellett egy Borháló szaküzletnek közösségi helyszínné is kell válnia, hiszen nem csupán borkereskedelemről van szó, a cél a borkultúra megismertetése, a borismeret elérhetővé tétele, helyi szinten.
A kezdeti sikerek után a hálózattá válás igénye már korán megfogalmazódott. Azonnal franchise terjeszkedésben gondolkodtak a tulajdonosok. Azonban hamar rá kellett jönniük, hogy egy franchise rendszer felépítése (a szerződés megírása, a kézikönyvek létrehozása) komoly referenciákkal rendelkező, és a szakterületen már jártas ügyvédet és franchise tanácsadót igényel. Ezért felkeresték a megfelelő fórumokat, vállalkozásokat.
Elek Márton kiemelte, hogy nagyon fontos volt, amit a Magyar Franchise Szövetségnél tapasztaltak már az első személyes találkozó alkalmával. Bizalommal telt, rendkívül pozitív fogadtatásban részesültek, számos hasznos információt kaptak, megkapták azt a támogatást, amivel el tudták kezdeni rendszerépítést.
A Borháló franchise rendszer alapjainak lefektetését követő időszakban Elek Mártontól megtudhattuk, hogy nehéz és fáradtságos feladatnak bizonyult a megfelelő átvevő partnerek felkutatása, még nehezebb a megfelelőség kritériumrendszerének felállítása.
Több elhamarkodott döntés következményeként, számos negatív tapasztalattal és tanulságos esettel felvértezve rájöttek, hogy a partnerek felvételi rendszerének szigorítása a megfelelő növekedés egyik kiemelten fontos eleme, hiszen csak a motivált, csapatban is jól működő átvevő partnerekből álló hálózat lehet sikeres.
Nagyon fontos elemei még a hálózatnak, hogy a Rendszergazda folyamatosan segíti átvevő partnereit. A Borhálónál ez egyfajta szolgálatot jelent, fogalmazta meg Elek Márton, hiszen a franchise partnerek a befizetett franchise díjakért cserébe jogosan várják el, hogy egy folyamatosan fejlesztett, rendkívül részletességgel kidolgozott rendszert kapjanak, amely hatékonyan működik.
Szerző: ViFe

Cikkek

A franchise előnyei-hátrányai

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.

Franchise képzés indul!

Meglévő hálózatát szeretné átalakítani? Vállalkozóként szeretne még többet megtudni a franchise hálózat építéséről? Működő vállalkozásához keres franchise partnereket? Átvevőként csatlakozna egy franchise hálózathoz? Vagy csak

Social Media 2025, ahol az AI-trend születik

Időpont: 2024. szeptember 12. 9:00–16:30 Helyszín: Budapest, Experience Center és Konferenciaközpont, Szentmihályi út 171. 3. emelet. (Parkolás ingyenes!)Távolról: 2024.szeptember 13. 12. órától szeptember 21-ig videón

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu