23 kérdés, mielőtt csatlakozna egy franchise hálózathoz

23 kérdés, mielőtt csatlakozna egy franchise hálózathoz

23 kérdés, mielőtt csatlakozna egy franchise hálózathoz

A partner kiválasztás egy hosszú, több lépcsőből álló folyamat.  A rendszergazda a lehető legalaposabban szeretné szűrni a jelentkezőket, hogy a számára a legalkalmasabb átvevőt válassza ki. Azonban a kiválasztás nem egyoldalú folyamat, nagyon fontos, hogy az átvevő is készüljön az első találkozásra, a megismerkedés napjára, az úgynevezett Discovery Day-re. A rendezvény célja, hogy az átadó bemutassa a franchise koncepciót, megindokolja, miért jobb, mint a piaci ellenfelei. Ez egy kiváló lehetőség egyúttal az átvevő számára is, hogy megismerje a hálózatot, feltegye azokat a kérdéseket, ami alapján valós képet kaphat a rendszerről, megtudhatja, neki való-e az adott modell.

A találkozó előtt érdemes beszélni a jelenlegi átvevőkkel – általában a rendszergazda által kijelölt partnereket lehet felkeresni. Amennyiben van olyan korábbi átvevő, aki kilépett a hálózatból, a távozás okait is érdemes megismerni, hiszen csak így kaphatunk teljes képet a rendszerről. Fontos utána nézni, hogy a hálózat vagy a rendszergazda ellen volt-e/van-e bármilyen jogi eljárás, és ha igen, arra rákérdezni.

Az alábbiakban 23 kérdést gyűjtöttük össze, amit mindenképpen érdemes feltenni a Discovery Day-en az általunk kiszemelt hálózatnak, ill. annak képviselőinek:

  1. Meséljen a versenytársakról, különösképp azokról, akik jelen vannak a helyi piacon. Hogyan elemzik őket, mi garantálja a piaci előnyt?
  2. Milyen irányban fog változni/fejlődni a koncepció a jövőben? Milyen lesz a marketing?
  3. Hogyan reagál a hálózat a jelenlegi és jövőbeli piaci kihívásokra?
  4. Mit látnak legnagyobb veszélynek a piacon? (Ha erre nem kap választ érdemes gyanakodni.) Mit tartanak a legnagyobb lehetőségnek?
  5. Miként változik a piac? Kik jelentik a hálózat célcsoportját?
  6. Mi a koncepció sikerének a kulcsa? „Mit árul a hálózat?” (Például egy McDonald’s gyakorlatban hamburgert árusít. De szintén hozzá tartozik a portfoliójához a minőség, a gyors szolgáltatást, tiszta mellékhelyiséggel stb.)
  7. Hogyan változott a piac az elmúlt 5 éveben? Ezt hogyan élte meg a hálózat? Hogyan élték meg a riválisok?
  8. Kik a fő beszállítok?
  9. Hogyan tudják biztosítani a termékek stabil árát? Segít-e a rendszergazda az egység berendezéseinek beszerzésében?
  10. Milyen fejlesztéseket végeznek a hálózaton? Mennyit költenek fejlesztésre (a bevétel hány százalékát)?
  11. Melyek a hálózat által használt hatékony marketing eszközök? Melyik reklám ügynökséggel dolgoznak?
  12. Várható-e a közeljövőben változás a központ tulajdonosi körének összetételében?
  13. Mik a hálózat jövőbeli céljai? (közeli, távoli)
  14. Milyen komolyabb változások voltak a hálózatban az utóbbi 3 évben? Része ez-e egy nagyobb tervnek?
  15. Miben nyújt többet a hálózat konkurencáinál?
  16. Terveznek-e komoly változást a vezetésben?
  17. Hogyan támogatják az induló partnereket?
  18. Hogyan építik be az átvevő tapasztalatait a hálózatba?
  19. Milyen teljesítménymutatókat oszt meg a partnerekkel? Milyen módon teszi ezt?
  20. Miért nem mutat üzleti tervet? (amennyiben nem mutat)
  21. Egy átvevő arról számolt be, hogy … mit szól ehhez?
  22. Mi volt eddig a legnagyobb probléma? Mi okozta? Hogyan előzik a meg/kezelik a hasonlókat a jövőben?
  23. Mik a konkurens hálózatok erőségei, gyengeségei?

Cikkek

Nyissa meg saját BioHair fodrászatát!

Az országos lefedettséggel rendelkező, folyamatosan bővülő BioHair franchise hálózat új szalonok nyitásához vállalkozó partnereket keres Budapesten és vidéken is! További információkért látogasson el a www.biohair.hu/franchise

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu