A 2013. év két franchise díjazottja tartott előadást az MFSZ márciusi rendezvényén

A 2013. év két franchise díjazottja tartott előadást az MFSZ márciusi rendezvényén

A 2013. év két franchise díjazottja tartott előadást az MFSZ márciusi rendezvényén

Magyar Franchise Szövetség március 10-én megrendezésre kerülő, szakmai klubdélutánjára ismételten számos, a franchise szakma iránt érdeklődő vállalkozó volt kíváncsi. A Hotel Buda Mercure szállodában tartott rendezvényen két fontos témát dolgoztak fel az előadók, a franchise rendszer építése, az abban való működés rendszergazdai, illetve átvevői oldalról.

Elsőként a 2013. év franchise átvevője, Penczné Bölcskei Zita, a Diego bajai franchise partnere osztotta meg tapasztalatait a résztvevőkkel. Elmondta, hogy öt év üzletvezetői tapasztalattal a háta mögött, adódott a lehetőség, hogy üzletvezetőből franchise partnerré lépjen elő. Annak ellenére, hogy 2009 tavaszától a Diego hálózat is erősen megérezte a gazdasági válságot, a bajai áruház folyamatosan a legeredményesebb egységek között tudott maradni.

Véleménye szerint, a franchise központtal való szoros együttműködése mellett, sikerének meghatározó tényezője, hogy áruházában nagyon stabil, összetartó dolgozói közösséget épített fel. Üzletében nincs fluktuáció, hosszú évek óta ugyanaz a nyolc fő látja el a bajai Diego áruház napi működését. Kollegáit egyenlő mércével méri, nemcsak a hibáikat, hanem a jó teljesítményüket is elismeri. A csapatszellem és az emberi kapcsolatok erősítésére minden évben több alkalommal szervez közös programokat, csapatépítő tréningeket.

A rendezvény második előadója, Pesei Tamás, a McDonald’s franchise controlling menedzsere volt, aki mintegy másfél évtizede erősíti az aranyíveiről méltán ismert franchise hálózat hazai központját. A McDonald’s a világ egyik legnagyobb, és legrégebbi múltra visszatekintő franchise hálózataként meghatározó szereppel bír a franchise történetében és fejlődésében. A hálózat alapítója, Ray Kroc volt az egyik első a világon aki felismerte azt, hogy egy hálózat hosszútávú sikere az egyes franchise partnerek egyéni sikerében rejlik. Hiába adott egy jó koncepció (elérhető ár, gyors kiszolgálás, minőségi alapanyagokból készült termék), ha a központ nem biztosítja és ellenőrzi, hogy minden étterem ugyanazt a színvonalat, “vásárlói élményt” nyújtsa.

Több, mint negyed évszázada már, hogy átadták hazánkban az első McDonald’s gyorséttermet, amely Kelet-Európában is az elsőnek számított. Azóta hazánkban közel 100 étterem várja nap mint nap a vendégeit.

A hazai McDonald’s egységek mintegy felét franchise átvevők üzemeltetik. A hálózat nagy hangsúlyt fektet a csatlakozó franchise átvevői képzésére, hiszen a partneri kapcsolatuk évtizedekre, vagy elhivatottságtól függően egy életre is szólhat.

Az amerikai franchise központ, az egységes színvonalhoz nélkülözhetetlen alapoktól (minőségi alapanyagok, egységes arculat, automatizált működés és kiszolgálás) eltekintve nagy szabadságot ad a különböző kontinenseken működő franchise partnereinek. A hálózat legnagyobb újításai, többek között a Bigmac, Fishmac, vagy a gyerekek körében népszerű Ronald bohóc is átvevők ötlete által váltak világszerte ismerté.

A társadalomban és gazdaságban betöltött szerepével összhangban a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos szemlélet és a környezetvédelem is a McDonald’s alapértékeit képzi. Sőt a vállalat partnereivel együttműködve azon dolgozik, hogy beszállítói hálózatában is elterjessze ezeket. Az éttermek működésük során a környezetvédelem három meghatározó területén, a hatékony erőforrás-gazdálkodás, a környezettudatos csomagolás, valamint a korszerű hulladékgazdálkodás és teljes körű újrahasznosítás terén érnek el jelentős, a környezetünk számára is érzékelhető eredményeket.

R.J.

Cikkek

A franchise előnyei-hátrányai

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.

Franchise képzés indul!

Meglévő hálózatát szeretné átalakítani? Vállalkozóként szeretne még többet megtudni a franchise hálózat építéséről? Működő vállalkozásához keres franchise partnereket? Átvevőként csatlakozna egy franchise hálózathoz? Vagy csak

Social Media 2025, ahol az AI-trend születik

Időpont: 2024. szeptember 12. 9:00–16:30 Helyszín: Budapest, Experience Center és Konferenciaközpont, Szentmihályi út 171. 3. emelet. (Parkolás ingyenes!)Távolról: 2024.szeptember 13. 12. órától szeptember 21-ig videón

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu