Az áprilisi klubdélután résztvevői a BioHair és a Borháló kulisszatitkaiba nyerhettek betekintést

Az áprilisi klubdélután résztvevői a BioHair és a Borháló kulisszatitkaiba nyerhettek betekintést

Az áprilisi klubdélután résztvevői a BioHair és a Borháló kulisszatitkaiba nyerhettek betekintést

A Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) idei második klubdélutánján a szövetség tagjai mellett, számos franchise iránt érdeklődő is részt vett, hogy első kézből, a BioHair és a Borháló alapítóitól tanulhasson.
A két franchise hálózat az új, “feltörekvő nemzedék” képviselője. Mindössze néhány éve vannak a piacon, ennek ellenére mindkét hálózat közel ötven egységével országos lefedettségre tett szert. Ami közös a Borháló és a BioHair koncepciókban még a gyors növekedés mellett, hogy nagy energiát fordítanak koncepciójuk fejlesztésére, a folyamatos innovációra. Abban hisznek, hogy egy hálózat sikere nem magán “a nagy ötleten”, hanem sok apró innováción-, és mindennapos fejlesztéseken keresztül valósulhat meg.
A rendezvényt hagyomány szerint dr. Mandel Katalin főtitkár asszony nyitotta meg, és köszöntötte a nagy számban megjelent érdeklődőket. Az előadók bemutatása után át is adta a szót az előadóknak.
A klubdélután első előadója Binder Géza, a BioHair hajvágószalon hálózat társtulajdonosa volt, aki a hálózat innovációjával, növekedésével kapcsolatos tapasztalatait osztotta meg a résztvevőkkel. Meglátása szerint, a Biohair hálózat népszerűségének kulcsa az egyediségében és a motivált dolgozókban rejlik.
Az egyediség sarokköve, a szalonok figyelemfelkeltő, könnyen beazonosítható megjelenése. A fodrászatokat modern stílus és fiatalos lendület jellemzi. A gyors – bejelentkezés nélküli – vendégfogadással még anno 2010-ben elsőként rukkoltak elő a hazai piacon, ráadásul a kimondottan pénztárcabarát árai miatt a BioHair szalonok már a megnyitásukat követő néhány naptól kezdve folyamatosan növekvő érdeklődésre tartanak számot.
Az idei év azért is mérföldkő a hálózat életében, mivel bemutatták és áprilistól már minden szalonban elérhetővé vált a BioHair saját márkás termékcsaládja. Ezzel a hálózat törzsvásárlói számára immár otthoni környezetben is lehetővé tették a természetes hajápolást.
A másik nagy kihívás, a dolgozók motiválása és megtartása . A BioHair hajvágószalonokban több, mint 500 fodrász dolgozik. A fodrászok munkájának monotonitását számos tényezővel; csapatmunkával, továbbképzésekkel, karrier lehetőségekkel valamint versenyekkel próbálják ellensúlyozni.
  
A BioHair központ kollekciós versenyt hirdetett az egyes szalonok között és a legjobb helyezést elérő egységek dolgozói jutalomban részesültek.
Meghatározó motivációs tényezők még a fodrászok számára az állandó központi továbbképzések, új frizurák, techninkák elsajátítása és nem elhanyagolhatóak a karrier lehetőségek sem. A legelhivatottabb és legtehetségesebb fodrászok szakmai vezetővé, vagy akár az új fodrászok mentorává avanzsálhatnak elő, amely nem csak szakmai elismertséget, hanem magasabb jövedelmet is jelent számukra.

Binder Géza (BioHair) előadás tartása közben

A második előadást szintén innováció, megújulás témában a Borháló társtulajdonosa, Elek Márton tartotta.

A Borháló eredeti célja, hogy jó borokat, olcsón kináljon, mivel szerintük nem baj ha a csomagolás ronda, a belbecs számít igazán. Emellett egy Borháló szaküzletnek közösségi helyszínné is kell válnia, hiszen nem csupán borkereskedelemről van szó, a cél a borkultúra megismertetése, a hazai borászatok népszerűsítése, a borismeret elérhetővé tétele, helyi szinten.

Elmondta, hogy a hazai borpiacot a meghatározó borkereskedések közötti óriási árverseny jellemzi. A Borhálónál a túlélés záloga az volt, milyen módon tudnak ebből a küzdelemből kikapcsolódni. Két fő irányvonalat határoztak meg, az egyik a saját márkás termékek bevezetésén-, a másik pedig a törzsvásárlói extra szolgáltatásokon alapul.

Alig több, mint két év alatt a borászokkal való szoros együttműködésnek köszönhetően sikerült megvalósítaniuk, hogy mára túlnyomó részben Borháló márkajelzéssel kerüljenek a borok a Borháló üzletek polcaira. Lényeges szempont, hogy ezek máshol kereskedelmi forgalomban nem vásárolhatóak meg – ezzel zárva ki a konkurenciát.
Koncepciójuk alapvető eleme a kóstoltatás. Fontos, hogy a vásárló tudja milyen bort helyez a kosarába – a kóstolás pedig jó alkalom az értékesítő és a vásárló közötti kommunikációra, hogy beszéljenek a borokról.
A hálózat értékesítőinek feladata, hogy vásárlói közösséget építsenek, akik a heti gyakoriságú  Borháló látogatásukra – ne egyszerű vásárlásként – hanem inkább egyfajta szabadidős tevékenységként tekintsenek. A közösségépítésre ideális alkalom az egységekben gyakran megrendezésre kerülő rendezvények, borkóstolók.

Fontos, hogy a vásárlók élményt szerezzenek a Borháló egységekben, ez a legolcsóbb és egyben leghatékonyabb marketingeszköz. Ha egy vevő nagyon elégedetten távozik, tudatosul benne a jó vétel amiben része volt a Borhálónál, akkor úgy érzi értékes titkot árul el ha megosztja ezt az élményét az ismerőseivel.

A márkaépítés (és persze az ügyfélszerzés és megtartás) legelső és legalapvetőbb eszköze a meglepően jó szolgáltatás, a vállalton felüli kiszolgálás (élmény garancia) és olyan plusz nyújtása, amely felülmúlja a vásárlók elvárásait. Ezt a szellemiséget próbálja képviselni a Borháló borkereskedés hálózat.

A prezentációkat követően most is, mint minden alkalommal, kötetlen beszélgetés alakult ki a résztvevők között. A rendezvényre látogatók számos kérdést intéztek az előadókhoz, akik készséggel válaszoltak azokra, ezzel is bővítve az érdeklődők ismeretanyagát.

R.J.

Cikkek

Nyissa meg saját BioHair fodrászatát!

Az országos lefedettséggel rendelkező, folyamatosan bővülő BioHair franchise hálózat új szalonok nyitásához vállalkozó partnereket keres Budapesten és vidéken is! További információkért látogasson el a www.biohair.hu/franchise

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu