A rendszergazda felelőssége, hogy megfelelő módon szűrje a csatlakozni vágyó partnereket

A rendszergazda felelőssége, hogy megfelelő módon szűrje a csatlakozni vágyó partnereket

A rendszergazda felelőssége, hogy megfelelő módon szűrje a csatlakozni vágyó partnereket

Az április 5-én megrendezésre került klubdélutánon két tavalyi díjazott, az Otthon Centrum, és a DIEGO Best Franchisee of the World nemzetközi verseny elismerését besöprő franchise átvevői előadásaiból okulhattak a jelenlévők.

A Magyar Franchise Szövetség célja, hogy tagjainak, valamint a franchise iránt érdeklődő vállalkozóknak olyan felületet biztosítson, ahol az új ismeretek megszerzése mellett lehetőséget teremt a franchise hálózatok közötti tapasztalatcserére, valamint kapcsolatok, együttműködések kialakulására. A klubdélutánon feldolgozott témák kiváló alapul szolgálnak már meglévő rendszerek fejlődéséhez, új hálózatok indulásához.

Az elhangzott előadásokban az Otthon Centrum franchise hálózat, valamint a DIEGO 9 áruházat üzemeltető átvevői szemszögéből egyaránt megvilágításba kerültek a terjeszkedést, illetve a növekedést, elősegítő tényezők, illetve buktatók. A rendszergazdák egyik legnehezebb feladata, az ideális franchise partnerek felismerése, illetve a jelentkező potenciális franchise partnerek szűrése.

Az Otthon Centrum 2015-ben látványos növekedést produkált a fellendülő ingatlanpiacon. Az elmúlt évben 30%-al emelkedett tanácsadóinak száma, emellett 46 új irodával bővült hálózatuk. Az új egységek megnyitásához a pályázók akár 2,5 millió forintos támogatást is igényelhettek központtól.


Kosztolánczy György, az Otthon Centrum Holding vezérigazgatója

A hálózat az elmúlt két évben 55%-os tranzakciószám növekedést és 83%-os forgalomnövekedést tudott elérni a 2013-as évhez képest.

A nagyléptékű terjeszkedés mellett tisztulási folyamaton is keresztülment a hálózat, így a rendszer iránt elkötelezett partnerek vezetik az irodákat. Az ügyfélelégedettség és megbízhatóság növelése érdekében az úgynevezett “szolgáltatási nyilatkozatban” rögzítik az irodák által nyújtott szolgáltatások körét, valamint a “Felező csomag” bevezetésével az ügynöki költségek eladó és vevő közötti megosztásával win-win-win szituáció megteremtésére is adtak lehetőséget.

A másik előadást a DIEGO egyik legelső, több mint 10 éve csatlakozott romániai partnerei, Takács József és Vasvári Gábor tartotta.
Ők a hálózat legtöbb egységgel rendelkező átvevői Romániában. Kilenc áruházat üzemeltetnek, melyek közül kiemelkedő a marosvásárhelyi áruházuk forgalma. Tevékenységük nagyban hozzájárult a hálózat helyi márkaismertségéhez, valamint több egységük mintaegységként funkcionál.

Takács József és Vasvári Gábor a DIEGO franchise partnerei
Előadásukban kitértek arra, hogy a 9 DIEGO áruház együttes felügyelete, irányítása lehetetlen feladat volna a franchise központ támogatása nélkül. A franchise hálózatok nagy előnye, hogy számos adminisztratív, és nem kifejezetten az egységek üzemeltetésére vonatkozó feladatot levesz a franchise átvevők válláról.
Külön kiemelték a dolgozók betanítását, az üzletek állandó időközönkénti ellenőrzését, a logisztikát, illetve a központi marketing támogatást – amelyek mindegyike nagyban hozzájárul ahhoz, hogy kilenc szőnyeget és laminált padlót forgalmazó áruházat ilyen eredményesen tudnak üzemeltetni.

Cikkek

Franchise képzés 2.0

A Magyar Franchise Szövetség júniusban elindítja a Franchise Képzés 2.0 sorozatot. Amely az alapképzésre épül és még mélyebb betekintést nyújt a résztvevőknek a franchise hálózatok

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu