A Magyar Franchise Szövetség őszi programsorozatának első rendezvényén az „innováció, megújulás a franchise hálózatok életében” témakörben tartottak színvonalas előadásokat. A szeptember 30-án megrendezésre kerülő klubdélutánnak ezúttal is a fővárosi, Hotel Buda Mercure adott otthont.
Az eddigieknél is nagyobb érdeklődés övezte a Magyar Franchise Szövetség szeptember 30-án megrendezésre kerülő klubdélutánját. Bár a megszokottól eltérően nem három, hanem csupán két előadót hallgathattak meg a résztvevők, a siker így sem maradt el. Az eseményre regisztrált látogatók színvonalas előadásokon keresztül nyerhettek bepillantást a DIEGO, valamint a Fornetti franchise hálózatok innovációs tevékenységébe, termék- és szolgáltatásfejlesztési stratégiájukba. A két vendégül látott előadónk ezúttal Hetyei József, a DIEGO Kft. hálózati igazgatója, valamint Vidács Gyula, a Fornetti Európa Kft. ügyvezetője voltak.
Fornetti – trendet kell teremteni
A Fornetti részéről Vidács Gyula igen részletes, a cég múltjába is többször visszatekintő beszámolót tartott. A cég indulásakor és a jelenleg alkalmazott termékfejlesztési és gyártókapacitások bemutatása, összehasonlítása kiválóan prezentálta, hogy milyen szerteágazó, komoly és összehangolt csapatmunka áll a Fornetti innovációs törekvései mögött.
A képen (balról) Hetyei József és Vidács Gyula
Trendet kell teremteni, ezzel lehet a versenytársak, a konkurencia elé kerülni. Ha a piaci folyamatok változásaira későn reagálunk, akkor követőek leszünk, nem pedig élenjárók. A Fornetti pedig innovatív termék- és kereskedelemfejlesztési megoldásaival mindig is arra törekedett és törekszik, hogy egyedülálló legyen, minőséget teremtsen. Az innovációra szükség van mind a recesszióban, mind a konjunktúrában.
DIEGO – az innováció közös munka
A DIEGO hálózati igazgatója, Hetyei József előadásának első felében számos világmárka fejlődésén, kreatív és egyedi marketing megoldásain keresztül mutatta be, milyen fontos egy hálózat épülése folyamán az innováció.
A DIEGO gyakorlatiasan, franchise partnereivel folyamatosan egyeztetve, közös elemzésekkel és értékelésekkel vezeti be, standardizálja újdonságait a hálózatban. Mire egy-egy innovatív megoldás – legyen az termék, vagy termék bemutatására szolgáló fejlesztés, ötlet – eljut a vásárlókhoz, számos különböző állomáson keresztülhalad, hogy a lehető legtökéletesebb, minden franchise partner számára elfogadható legyen. Természetesen fontos az is, hogy az innovációnak milyen költségvonzata van, és ehhez képest milyen hasznot termelhet mind az átvevőknek, mind pedig a franchise központnak.
Szakmai klubdélután novemberben
A Magyar Franchise Szövetség következő – novemberben tervezett – klubdélutánján is érdekes témát dolgozunk majd fel. Előadónk lesz Dr. Darázs Lénárd ügyvéd úr, aki a franchise szerződésekre vonatkozó jogi változásokról tart majd beszámolót.
A Magyar Franchise Szövetség Etikai Bizottságának tagja, Dr. Darázs úr társszerzője a “Franchise vállalkozás” munkacímet viselő könyvnek, mely a szakmai szervezet gondozásában jelent meg. A könyv régi hiányt kíván pótolni. Nemcsak a franchise alapfogalmait írja le szakszerűen és minden vállalkozó szellemű olvasó számára érthető módon, hanem tartalmában kitekint a franchise etikai normáira, előírásaira, jogi kötelezettségeire és következményeire is.
Szerző: ViFe
Forrás: Magyar Franchise Szövetség