A szakmai előadásokat Soóki-Tóth Gábor az Otthon Centrum elemzési vezetője és Tarjányi Tamara, Trend International Market Research Kft. kutatója tartotta.
Soóki-Tóth Gábor a várható ingatlanpiaci várakozásokról beszélt, méréseik szerint az lakáspiac jövőre is jelentősen bővülni fog, az ingatlanárak növekedése nem áll meg. Emellett a gazdaság stabilizálódása is emeli a keresletet, ezáltal az árakat, bérleti díjakat is.
Tarjányi Tamara a generációkról beszélt, mely korosztály, milyen elvárásokat támaszt munkáltatói felé, mi motiválja őket és milyen problémákkal küzdenek, az X-től az Alpha generációig. Az idősebbek a kiszámíthatóság keresik, gyakran pesszimisták, míg a fiatalok gyorsan alkalmazkodnak, ugyanakkor nem annyira lojálisak, mint a korábbi nemzedék. Természetesen nem csak a munkában a vásárlói szokásokban is nagy különbségek mutatkoznak. A fiatalabb generációk egyre inkább keresik a webshopokat, kioskokat és kerülik a személyes vásárlást, de ha mégis ilyen helyzetbe kerülnek egyedi, személyes bánásmódot várnak el.
A Z (1996-2010) és az alpha (2010-) generációkra sokkal nagyobb hatással vannak az influencerek és a social média, tehát őket más csatornákon, felületeken lehet megszólítani. Emellett a fiatalabbak környezettudatosabbak és számukra fontos a hálózatok/cégek üzenete is nem csak a termékek, szolgáltatások minősége.
A szakmai előadásokat követően, kerekasztal beszélgetéssel záródott az esemény, melynek résztvevői Dr. Kupai Mihály a BENU Gyógyszertárak franchise igazgatója, a Rádi Balázs a Herbária vezérigazgatója, Kühne Kata a Otthon Centrum ügyvezetője és Sümegi László a BELLOZZO® és Burger King éttermeket üzemeltető Fusion Zrt. elnöke.
A hálózatok vegyesen vették az utóbbi egy évet, többek sikeresen kilábaltak az utóbbi évek nehézségéből, ugyanakkor vannak hálózatok, akik még nem látják a fényt az alagút végén. A franchise partnerek helyzete is hasonló, és „nyílik az olló a jól és rosszul teljesítő átvevők között”. A résztvevők, egyetértettek abban, hogy a következő év egy lassú de biztos kilábalása fog telni, és komoly bizonytalanságot okoz a forint értékének változása. A Trump alatt bezárkózó amerikai gazdaság, nagyban emelheti a dollár értékét, ezzel komoly inflációt okozva a hazai piacon, hiszen szinte minden terméket, alapanyagot külföldről importálunk, és ez általános áremelkedéshez vezet szinte minden szektorban.
Ha a forint értéke nem esik jelentősen, akkor is kisebb áremelkedéssel kell számolni, hiszen sok hálózat még nem vezette át a korábbi költség növekedéséket. Illetve egyetértés volt abban is, hogy a munkaerő keresés könnyebb lett, ugyanakkor még közel sem nem érte el a járvány előtti állapotot és a hálózatok többsége jelentős fluktuációcal küzd.
Tagjainkat szeretettel várjuk következő rendezvényeinken, február 6-án a Magyar Franchise Szövetség Gálavacsoráján.
Április 3-án a Budapesti Franchise Kiállításon pedig, minden érdeklődőt, átvevőt és rendszergazdát várunk szakmai előadásokkal, és rengeteg izgalmas kiállítóval hazánkból és a környező országokból.