Tanulságos beszélgetések, kiváló előadások ismételten az MFSZ klubdélutánján

Tanulságos beszélgetések, kiváló előadások ismételten az MFSZ klubdélutánján

Tanulságos beszélgetések, kiváló előadások ismételten az MFSZ klubdélutánján

A Magyar Franchise Szövetség március 28-án megrendezésre kerülő, szakmai klubdélutánjára ismételten számos, a franchise szakma iránt érdeklődő vállalkozó volt kíváncsi. A Hotel Buda Mercure szálloda Szent István termében tartott ankéton két fontos témát dolgoztak fel az előadók, a franchise rendszer építése, az abban való működés rendszergazdai, illetve átvevői oldalról.
Elsőként dr. Zsigmond Gábor, az Alpha Zoo Kft. ügyvezető igazgatója állt a pódiumra, és tartott színvonalas beszámolót az ALPHAZOO hálózat múltjáról és jelenéről. Megtudhattuk, hogy az Alpha Zoo Kft. franchise rendszere 2009 júliusában indult 100 százalékos magyar magántulajdonban lévő vállalkozásként, a hazai kiskereskedelemben egyedülálló kezdeményezéssel: állateledel és felszerelési cikkek kiskereskedelmi értékesítését tűzte ki célul hálózat formájában, amihez független kisvállalkozásokat vár franchise átvevőként.
dr. Mandel Katalin (főtitkár), dr. Zsigmond Gábor (ALPHAZOO), Németh Péter (Duna House)
Az ALPHAZOO-nál már a kezdetekről egy franchise rendszer kialakítása volt a cél. A nyugat-európai minták alapján az tapasztalható, hogy a független állateledel boltok háttérbe szorulnak és a láncba tömörült vállalkozások maradnak fenn a piacon – Magyarországon is hasonló folyamat indult el 2002-től. Az ALPHAZOO alternatívát szeretne biztosítani a sikeres működésre az állateledel boltok számára, nem konkurenciát akar létrehozni, hanem alternatívát a hazai boltok számára.
Második előadóként Németh Péter urat köszönthettük, a Duna House ingatlan hálózat franchise átvevőjét, a 2012-es Év fiatal sikeres franchise átvevője díj nyertesét.
Előadásának címe „Franchise az átvevő szemével” volt. Németh úr közvetlen stílusa, és leplezetlen őszintesége nagy hatást gyakorolt a hallgatóságra, számos kérdést intéztek az előadást követően az elhangzottakhoz.
Németh Péter az indulásuktól kezdve egészen napjainkig bemutatta, hogyan alakult társával, Zsigmond Balázzsal vezetett vállalkozásuk, hogyan lett egy irodából mára három, jól működő egységük.
Kötetlen beszélgetés, eszmecsere a rendezvényt követően
Cégüket 25 évesen hozták létre azzal a céllal, hogy ingatlan értékesítési tapasztalatukat és vállalkozói kedvüket sikeres Duna House franchise partnerként kamatoztassák. 2006-ban Szombathelyen nyílt az első iroda, az ingatlanpiac még általánosan jövedelmező időszakában. A siker már az első években megmutatkozott, így 2008-ban, a válság évében megnyitották második irodájukat is. 2012. októberében megvették a keszthelyi területet is, így Vas megye után már Zala megyében is megtalálhatóak.
A 2009-es év nem volt kedvező a gazdaságnak, de a Duna House által nyújtott üzleti modellnek köszönhetően a hálózattal együtt tovább tudott fejlődni a két iroda, s 2010-ben már kiegyensúlyozott, stabil üzleti eredménnyel erősödhetett tovább.
Az irodák példamutatóak a központi stratégiai irányelvek alkalmazásában is. A 2011. év végén és 2012. év elején fókuszba került végtörlesztési időszakban, melyben felértékelődött a közvetítők szerepe, a központi iránymutatások alkalmazásával értek el kiemelkedő eredményeket.
Németh Péter és Zsigmond Balázs azt az elvet vallják, hogy ha eredményekre vágynak, abba pénzt és energiát is invesztálni kell.
A Magyar Franchise Szövetség következő klubdélutánján is érdekes témákat dolgozunk majd fel. Előadónk lesz Dr. Darázs Lénárd ügyvéd úr, aki a franchise szerződésekre vonatkozó jogi változásokról tart majd beszámolót. Illetve két franchise rendszergazda is ellátogat hozzánk, és tart majd előadást hálózatuk innovációs tevékenységéről a gazdasági növekedés, a fejlesztés jegyében.
ViFe

Cikkek

2024. évi Franchise díjak: 2 új kategóriában is várjuk tagjaink pályázatait

Idén 2 újabb kategóriával bővül a Magyar Franchise Szövetség által meghirdetett pályázatok köre.

Az “Arculat és design Díj” kategóriában Magyarország legszebb átvevői üzletét keressük, míg a “A legkedveltebb fiatal hálózat” kategóriában nyílt közönségszavazás eredményeként ítéljük oda majd a díjat.

Leggyakoribb franchise-ba vetett tévhitek

A franchise üzleti modell egy már tesztelt, sikeresen működő üzleti modell-, illetve a hozzá kapcsolódó “egyedi, értékkel bíró” know-how átadásán alapul.  Az új vállalkozási lehetőséget

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu