A koronavírus sem tudta kizökkenteni a hazai franchise átadókat, telt házzal került megrendezésre március 12-én a Franchise Akadémia.
A három előadó ezúttal különböző témában tartott előadást, osztotta meg tapasztalatait a résztvevőkkel.
A Franchise Szövetség főtitkára, dr Mandel Katalin a legújabb franchise trendeket mutatta be az egybegyűlteknek, kitérve az aktuális globális kihívásra is,
“Hogyan próbálnak a franchise hálózatok felkészülni, illetve reagálni a járvány okozta kihívásokra?”.
Az Egyesült Államokban már tavaly több pénzt költöttek az emberek otthon a foteljukból, mint amennyit az üzletekben vásárolva. Ez intő jel a franchise hálózatok számára is, hogy erősítsék az online értékesítési platformjaikat.
A koronavírus vélhetően még inkább felgyorsítja majd az internetes értékesítés térnyerését.
Szabadházy András, a Duna House belső ellenőrzési rendszerébe engedett betekintést. A Duna House Kelet-Közép Európa legnagyobb ingatlanközvetítő hálózata.
Több mint 200 iroda mellett olykor előfordul, hogy egy-egy franchise partner tevékenysége kicsúszik a megfelelő mederből, azaz nem felel meg a hálózat belső működési szabályainak. Az előadó bemutatta a legáltalánosabb átvevői kihágásokat, illetve a franchise központ ezekre adott válaszlépéseit, ajánlásait (enyhébb kihágások esetén).
A harmadik előadó Sotiris Yanakis, a Görög Franchise Szövetség jogi tanácsadója a nemzetközi terjeszkedéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglalta össze a jelenlévőknek.
Prezentációjában bemutatta a franchise hálózatok által leginkább hatékony, és népszerű terjeszkedési modelleket (direct franchise, master franchise, area developer, area representative, illetve joint venture), azok előnyeit, hátrányait.
Minden előadást követően a résztvevők feltették kérdéseiket az elhangzottakkal kapcsolatban. A beszélgetés moderátora dr. Mandel Katalin főtitkár volt.