A DHL Express Magyarország Kft., a Magyar Telekom Nyrt., a Mercedes-Benz Hungária Kft. és a Provident Pénzügyi Zrt. bizonyultak az ügyfélkiszolgálás legjobbjainak 2014-ben. Az idén hatodszor megrendezett „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” üzleti verseny három kategóriában – személyes, telefonos és elektronikus – és két vállalati méret szerint – kis-, és közép (kkv), valamint nagyvállalat – vizsgálta a hazai cégek ügyfélkiszolgálásának minőségét.
A ClientFirst Consulting Kft. által életre hívott verseny legfőbb célja a magyarországi ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése. A 2009-ben indított program lehetőséget ad a részt vevő vállalatoknak ügyfél-kiszolgálási színvonaluk összehasonlítására ágazatokon belül és ágazatok között is. A megmérettetés során a hazai, de nemzetközi hátterű vállalatok és a magyar tulajdonú vállalatok is versenyeznek egy-egy kategórián belül, ami azt jelzi, hogy a magyar tulajdonú középvállalkozások is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a kiváló ügyfélkiszolgálásra és sok esetben fel is veszik a versenyt a nagy tapasztalattal rendelkező nemzetközi hátterű cégekkel.
Az objektív kép kialakításához egy-egy vizsgálat során egy adott cég több száz saját ügyfelének véleményét kérdezik meg a kiszolgálásáról, és akár száznál több próbavásárlást is végeznek. Az idei verseny során a próbavásárlók több mint 2 500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek, ezzel párhuzamosan a szervezők összegyűjtötték közel 10 000 ügyfél véleményét is az érintett cégek kiszolgálásról, és mintegy 600 000 kérdésre adtak választ az értékelés során, amely alapján kialakult a részt vevő cégek rangsora.
Az ügyfelek véleménye és a vevőkiszolgálási sztenderdek is számítanak
A Díj odaítéléséhez számos kritériumnak kell megfelelniük a pályázóknak, a rangsorolás alapjául szolgáló eredmények konkrét méréseken alapulnak. „Egy-egy résztvevő vállalat eredményeit 60 százalékban saját ügyfeleinek az ügyfélkiszolgálással való elégedettsége határozza meg, 40 százalékban pedig az általánosságban elvárt vevőkiszolgálási sztenderdek megvalósulása, amit mystery shopping-gal (próbavásárlás) mérünk” – hangsúlyozza Mózes István, a szervező ClientFirst Consulting ügyvezető partnere.
„Újdonság, hogy az idei évtől kezdve a programban résztvevő vállalkozások helyezéstől függetlenül, az elért eredmények alapján kézhez kapnak egy ügyfél-kiszolgálási minőségi tanúsítványt (Certificate of Service Excellence), amely a vállalat ügyfél-kiszolgálási színvonalát a Program nemzetközi standardok alapján összeállított értékelési szempontrendszere alapján tanúsítja” – hangsúlyozza Kricska István, a ClientFirst Consulting ügyvezető partnere.
A 2014-es „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” üzleti verseny díjátadó gálával és kapcsolódó szakmai konferenciával zárult november 6-án, Budapesten.
A franchise hálózatokat idén a DIEGO áruházlánc képviselte a gálán, amely a Szakértői Testület Különdíjban részesült.
A ClientFirst 2009 folyamán életre hívta a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban elnevezésű díját. A díj a hazai ügyfél-kiszolgálási kultúra fejlesztésére hivatott, valamint hogy iparágakon átívelő benchmarkot hozzon létre hazánk ügyfélkiszolgálási metodikáiban.
A ClientFirst Consultingról
A magyar piacon 12 éve működő ClientFirst Consulting kiemelt célja a megbízói ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése. Tevékenysége középpontjában próbavásárlások (mystery shopping), ügyfélelégedettség-mérések valamint fejlesztési programok megvalósítása áll.
A cég a nemzetközi szakmai szervezet, az MSPA (Mystery Shopping Providers Association) tagja. 2013-tól elsőként a magyar cégek közül a szervezet igazgatótanácsában is képviselteti magát. A ClientFirst 2009 folyamán életre hívta a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” programot és díjat. A cél a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése, valamint országos ügyfélkiszolgálási benchmark kialakítása és biztosítása.
Forrás: clientfirst.hu