A gyógyszerészek egyre tudatosabban keresik az üzleti lehetőségeket (I. rész)

A gyógyszerészek egyre tudatosabban keresik az üzleti lehetőségeket (I. rész)

A gyógyszerészek egyre tudatosabban keresik az üzleti lehetőségeket (I. rész)

A Franchiseportal.HU interjút készített az Alma Gyógyszertárak területi vezetőjével, Nagy Károllyal, hogy megtudja, mit kell
tennie annak a gyógyszerésznek, aki csatlakozni szeretne a franchise partner programjukhoz. Nagy úr beszélt az Alma indulásáról, a franchise rendszer kialakulásáról, és arról is, hogy milyen jövőbeni tervekkel rendelkezik a dinamikusan fejlődő patikahálózat. (I. rész)
A jelenlegi gyógyszer kiskereskedelmi piacon egyre fontosabb egy megbízható, megfelelő hátteret és szakmai-, kereskedelmi támogatást nyújtó üzleti partner a patikák számára. Az Alma franchise modellje önmagában olyan elemeket tartalmaz, amelyek közvetlen gazdasági előnyöket és beteglojalitást biztosítanak a csatlakozó gyógyszertárak számára.
Franchiseportal.HU (FP) Hogyan indult az Alma Patika története?
Nagy Károly (N.K.) A kezdetekben az Alma Gyógyszertárak hálózatában közel kilencven patika működött, egy kipróbált, és jól prosperáló modell szerint, de nem franchise formában. Ezek a gyógyszertárak már egységes arculattal rendelkeztek 2009 óta.
Nagy Károly
Ezek után az Alma Gyógyszertár hálózatot működtető Patika Management Kft. vezetése úgy döntött, hogy ezt a már bevált üzleti modellt, és bevezetett márkát, franchise hálózattá fejlesztik. A cél az egész országot lefedő, egységes arculatú, magas színvonalú hálózat létrehozása volt. Az első, már franchise modellben üzemelő patika 2012. október 1-jén kapta meg az Alma Partner Gyógyszertár minősítést.
FP Mekkora az Alma hálózata napjainkban?
N.K. Az indulás óta, azaz másfél év alatt 43 franchise partner csatlakozott hozzánk. Havonta átlagosan öt új partnerrel bővül az Alma Franchise Partner gyógyszertáraink száma. A kezdetek óta növekvő tendenciát mutat ez a folyamat, ahogy egyre több partnerrel rendelkezünk, és terjed az Alma Gyógyszertárak jó hírneve, egyre több a hozzánk csatlakozni kívánó jelentkező.
Az indulást követő hónapokban ez nem volt így. Ekkor még kevésbé a partnerek bevonása, mint inkább a piac monitorozása volt a célunk. Teszteltük, hogyan reagál a piac, a konkurensek, a szakma az üzleti modellünk megjelenésére, az általunk nyújtott franchise lehetőségre.
FP Hogyan szelektálják a leendő franchise partnereket? Milyen az ideális jelentkező?
N.K. Irányelveink közé tartozik többek között, hogy leendő partnerünknek ne legyen lejárt szállítói tartozása, rendben legyen a gazdasági helyzete és a tulajdonosi háttere egyaránt. Tehát egy átlátható, átvilágítható gazdálkodású és tulajdonosi szerkezettel rendelkező gyógyszertárról kell beszélnünk.
Az Alma hálózatot tekintve jelenleg az országos lefedettség javításán dolgozunk, tehát a partner lokációja is nagyon fontos számunkra. Természetesen itt is meg kell vizsgálnunk az adott település piaci sajátosságait, a jelentkező patika elhelyezkedését, ismertségét, a konkurencia jelenlétét, és azt is, hogy hol található a legközelebbi Alma Gyógyszertár.
Többszintű ellenőrzési folyamaton kell átesnie egy-egy gyógyszertárnak, ha csatlakozni kíván az Alma franchise hálózatához. A központban egy egységes testületi döntés szükséges ahhoz, hogy támogatást kapjon egy adott gyógyszertár csatlakozása. Ezek a folyamatok, sorozatos tárgyalások akár hónapokig is elhúzódhatnak. A franchise szerződésünk szigorú normáihoz igazodnia kell a leendő partnernek, és a központnak biztosan kell látnia, körültekintően kell eljárnia abban, kit vesz fel csatlakozóként hálózatába.
Az interjú következő részében is számos érdekes kérdésre kapunk választ. Pl. „Miért érdemes csatlakozni a hálózathoz?”, „Mit foglal magában az Alma Gondozási Program?”, stb.
Szerző: ViFe
Kép: Nagy Károly Facebook-profil

Cikkek

2024. évi Franchise díjak: 2 új kategóriában is várjuk tagjaink pályázatait

Idén 2 újabb kategóriával bővül a Magyar Franchise Szövetség által meghirdetett pályázatok köre.

Az “Arculat és design Díj” kategóriában Magyarország legszebb átvevői üzletét keressük, míg a “A legkedveltebb fiatal hálózat” kategóriában nyílt közönségszavazás eredményeként ítéljük oda majd a díjat.

Leggyakoribb franchise-ba vetett tévhitek

A franchise üzleti modell egy már tesztelt, sikeresen működő üzleti modell-, illetve a hozzá kapcsolódó “egyedi, értékkel bíró” know-how átadásán alapul.  Az új vállalkozási lehetőséget

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu