Az Anjuna Ice Pops 2016-ban forradalmasította a hazai jégkrém piacot azáltal, hogy megalkuvás nélkül kínál egészséges alternatívát a jeges desszertek piacán.
Az Anjuna legnagyobb erőssége a termék minősége mellett egyértelműen a brandépítés. Az üzletbe lépve vagy a social media oldalakat böngészve az az érzésünk támad, hogy itt nem egyszerűen egy terméket kapunk, hanem egy életérzést.
A koncepció megálmodói – Szabó Milán és Szalay József – 10 évvel ezelőtt egy online pókerasztalnál ülve ismerték meg egymást. Korábban mindketten úgy döntöttek, hogy egyetemi tanulmányaikat megszakítva a játéknak, illetve közös szenvedélyüknek, az utazásnak élnek. A hasonló értékrendnek, életfilozófiának és az együtt átélt kalandoknak köszönhetően erős barátság szövődött közöttük, mely azóta az üzleti élet nehézségein is többször átsegítette őket.
Az alapítókkal az októberi Franchise Akadémián beszélgettünk arról, hogy milyen okok vezettek ehhez a karrierváltáshoz.
Milán: “A vállalkozás elindításához egy Indiai utazás adta az erőt és inspirációt 2015-ben. Ekkor egy ideje már gondolkodtunk azon, hogy váltanunk kéne, de sokáig nem mertünk lépni.”
Joe: “Számunkra a pókerezés csak egy eszköz volt a céljaink eléréséhez, de magát a játékot már régóta nem élveztük. Anjuna szellemisége és az itt átélt élmények világítottak rá, hogy mi az ami igazán fontos. Arra, hogy bár nem lehet minden napot úgy élni, ahogy Indiában tettük, de törekednünk kell rá. Ehhez pedig az első lépés, hogy olyan karriert válasszunk, amiért nap mint nap érdemes felkelni. Ez a gondolat vezetett ahhoz, hogy a hazautat követően hátrahagytuk az addigi életünket és belevágtunk egy új kalandba.”
M: “Már gyerekként rajongtam a fagylaltért, ami ugyan később sem múlt el, de idővel nehézségekbe ütköztem. Felnőve fontossá vált számomra a tudatos táplálkozás, viszont nem találtam itthon olyan jégkrémet, ami nemcsak finom, hanem egészséges is. Indiában született meg bennem a gondolat, hogy készítsünk, mi magunk olyan pálcikás jégkrémet, amihez nem használunk semmilyen mesterséges alapanyagot, csakis valódi gyümölcsöt és kizárólag növényi összetevőket.”
J: “Célunk – amellett, hogy a világ legfinomabb jégkrémeit készítsük -, hogy átadjuk azt az érzést, amit Anjuna partjain volt szerencsénk átélni. Azt szeretnénk, hogy minden Anjuna üzlet egy kis oázis legyen a város közepén, ami trópusi nyarat varázsol a vendégeink életébe.”
Joe és Milán kezdettől fogva európai terjeszkedésben gondolkodtak, ezért kidolgoztak egy olyan franchise rendszert, ami ideális megoldást jelent az ilyen léptékű növekedéshez. A terméket központilag gyártják budapesti üzemükben és minden szükséges alapanyagot ők szállítanak a partnereknek. A marketinggel kapcsolatos feladatokat is központilag végzik, a franchise átvevők munkáját pedig fejlett szoftveres megoldásokkal segítik, így nekik csak azzal kell foglalkozni, hogy a saját egységüket a lehető legmagasabb színvonalon üzemeltessék.
A hálózatot a folyamatos innováció jellemzi. A slágerízeknek számító elefántcsontparti kókusz vagy mangó-maracuja mellett évről-évre új, a trendeket követő és diktáló ízeket fejlesztenek. Idén a legnagyobb sikert arató kreációk között olyan ízek találhatóak, mint a pekándióval töltött bourbon vanília, a sós mogyoróvaj vagy a mangó-chili-lime.
Amellett, hogy folyamatosan új jégkrémeken dolgoznak, a termékpalettát is rendszeresen bővítik olyan, a márka filozófiájához illeszkedő egészséges termékekkel, mint a különböző smoothie-k, vagy a nagy népszerűségnek örvendő, a hálózat alappillérének számító acai tálak. Az alapítók tervei között szerepel, hogy a külföldi egységekben a helyi ízvilágnak megfelelő termékeket is fejlesszenek.
Az Anjuna Ice Pops márkát a Nemzetközi Franchise Szövetség 2018-ban a világ 20 legígéretesebb franchise koncepciója közé választotta a Phoenixben rendezett IFA NextGen in Franchising versenyen.
Az első külföldi üzletek nyitását 2020-ban tervezik, amihez szeptember óta keresik a megfelelő partnereket. Ezen folyamat része, hogy az Anjuna kiállítóként bemutatkozik az október 17. és 19. között megrendezésre kerülő varsói franchise kiállításon is.