Ahol nincs változás, ott nincs fejlődés. Az Alma Gyógyszertárak nagy ütemben fejlődik, ennek velejárója, hogy rengeteg minden változik – kedvező irányban. Ennek része, hogy felfrissítettük az arculatunkat – mondta Kamondy Bálint az Alma Gyógyszertárak marketing vezetője. A növekedésünk forrása a sikeres franchise programunk, melynek köszönhetően az elmúlt két évben már 66 patika csatlakozott a hálózathoz.
A színvilágon és a fő arculati elemen nem változtatott az Alma, maradt a fogyasztók körében oly népszerű alma motívum, de egyszerűbb, letisztultabb formában, úgy is mondhatnánk modernebb, frissebb megjelenéssel kiemelkedni a gyógyszer-piacon. Amikor meghatározták az irányt, mik voltak a szempontok?
Az új arculatot a vásárlók és a patikák szempontjainak figyelembe vételével alkottuk meg. Több fontos szempontnak kellett megfelelni: a hálózatot azonosító logónak és a mögöttes elemeknek egyedi és figyelemfelkeltő hatást kell kiváltania, a vásárlók számára egyből felismerhetőnek kell lennie a patikai utalásnak a zöld kereszt révén, és arra is figyelni kell, hogy minden gyógyszertár számára könnyen alkalmazható legyen a megújult megjelenés, hogy csak néhány szempontot említsek.
Egy cég, szolgáltató arculatot általában akkor frissít a megjelenésén, ha azzal egy időben a szolgáltatási köre is bővül, változik, ha a profilon is igazít. Az új modern és letisztult megjelenés együtt jár valami ilyen jellegű változással is az Alma életében?
A szolgáltatási portfóliónk egy kevésbé látható, de annál innovatívabb eszközzel bővült. A PraxisPlatform beteggondozási rendszer szolgáltatásait immáron cégcsoporton belülről nyújtja az Alma. A PraxisPlatform az orvosok és gyógyszerészek gyógyító-gondozó munkáját segítő eszköz, melynek keretében több mint 140.000 regisztrált pácienssel tudunk folyamatos kapcsolatot tartani. Rendszeres, célzott, telekommunikációs csatornákon küldött üzeneteken keresztül tudjuk őket segíteni a gyógyulásban, az egészségmegőrzésben vagy a betegséggel történő együttélésben. Ez a szolgáltatás egyedülálló a patikai piacon.
Milyen lépésekben és mennyi idő alatt valósul majd meg a megjelenés frissítése?
Egy átmeneti időszakban gondolkodunk, amelyben a márka összes megjelenési pontján menedzselni tudjuk az arculatfrissítést. Közel 140 gyógyszertár esetében ez azért sok munkát ad majd számunkra. A kommunikációs anyagaink többsége már az új modernebb és letisztultabb környezetben jelenik meg. Szeretnénk ezzel a munkával még ebben az évben végezni.
Milyen előnyökkel jár a franchise tag gyógyszertárak számára a modernebb, letisztultabb megjelenés?
Ha egy gyógyszertár megjelenése szebb, modernebb lesz, az meggyőződésem, hogy egyszerre öröm a vevőinknek és a munkatársainknak is. Az első visszajelzésekből azt látjuk, hogy a taggyógyszertárak partnerek a változásban. Igyekszünk mindenben támogatni, segíteni a gyógyszertárakat, hogy a megjelenés frissítése gördülékeny legyen. A változás kiterjed a patikai személyzet által viselt ruhára, a nyitva tartást jelző táblára, és sok olyan elemre is, amelyet a vásárló tudatosan nem is érzékel, de összességében értékel. Természetesen minden hirdetést, marketinganyagot, levelet már az új arculatnak megfelelően szabad csak elkészíteni és publikálni.
Egy átlagos méretű gyógyszertárnak mennyibe kerül az arculatváltás?
Patikánként változó a költség. A gyógyszertár mérete, kialakítása, és természetesen a patika jövedelmezősége is befolyásolja az erre fordított összeget. Röviden: Exkluzív Alma referenciapatikák is lesznek a hálózat tagjai között, de lesz olyan is – pl. egyes fiókgyógyszertárak – ahol egy csekélyebb összegből oldjuk meg a megjelenés megújítását.