Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Spar

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Spar

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Spar

A Spar is csatlakozott az Európai Hulladékcsökkentési Héthez, ennek keretében arra ösztönzi vásárlóit, hogy válasszanak közeli lejáratú termékeket. Az áruházlánc tapasztalatai szerint sokan “hátulról” kezdik a vásárlást, azaz a polcokon a legutolsó terméket választják, mert annak távolabbi időben van a minőség megőrzési ideje, így a fogyasztó úgy gondolja, hogy időt nyer az élelmiszer elfogyasztásához. Az áruházi plakátkampány arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a későbbi dátum választása többnyire élelmiszerpazarláshoz vezet. Ha ugyanis mindenki a távolabbi időpontot választja, akkor a termékek egy jelentős része a polcokon marad, s hiába a készletkisöprő árakció, a sok lejárt élelmiszer végül a hulladékok között landol.

A probléma nem új keletű, ezért a Spar már évek óta hatékony megoldásokat alkalmaz: a megmaradt élelmiszereket – amennyiben alkalmasak arra – állatvédelmi alapítványoknak, egyesületeknek adja át. Jelenleg a Spar több mint 100 szervezettel áll kapcsolatban, és járul hozzá az általuk mentett, vagy támogatott állatok élelmezéséhez.

Az adományozásra nem kerülő élelmiszer-melléktermékeket 2010 óta biogáz üzemben hasznosítja az üzletlánc. A Spar által működtetett egységekben megközelítőleg évi 1900 tonna biológiailag lebomló hulladék képződik, amely megközelítőleg 1.330.000 kWh energia termelését teszi lehetővé. Ez az energiamennyiség több mint 300 háztartás éves áramfogyasztását fedezi.

Forrás: KRQ

Cikkek

Franchise képzés 2.0

A Magyar Franchise Szövetség júniusban elindítja a Franchise Képzés 2.0 sorozatot. Amely az alapképzésre épül és még mélyebb betekintést nyújt a résztvevőknek a franchise hálózatok

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu