Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Spar

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Spar

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Spar

A Spar is csatlakozott az Európai Hulladékcsökkentési Héthez, ennek keretében arra ösztönzi vásárlóit, hogy válasszanak közeli lejáratú termékeket. Az áruházlánc tapasztalatai szerint sokan “hátulról” kezdik a vásárlást, azaz a polcokon a legutolsó terméket választják, mert annak távolabbi időben van a minőség megőrzési ideje, így a fogyasztó úgy gondolja, hogy időt nyer az élelmiszer elfogyasztásához. Az áruházi plakátkampány arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a későbbi dátum választása többnyire élelmiszerpazarláshoz vezet. Ha ugyanis mindenki a távolabbi időpontot választja, akkor a termékek egy jelentős része a polcokon marad, s hiába a készletkisöprő árakció, a sok lejárt élelmiszer végül a hulladékok között landol.

A probléma nem új keletű, ezért a Spar már évek óta hatékony megoldásokat alkalmaz: a megmaradt élelmiszereket – amennyiben alkalmasak arra – állatvédelmi alapítványoknak, egyesületeknek adja át. Jelenleg a Spar több mint 100 szervezettel áll kapcsolatban, és járul hozzá az általuk mentett, vagy támogatott állatok élelmezéséhez.

Az adományozásra nem kerülő élelmiszer-melléktermékeket 2010 óta biogáz üzemben hasznosítja az üzletlánc. A Spar által működtetett egységekben megközelítőleg évi 1900 tonna biológiailag lebomló hulladék képződik, amely megközelítőleg 1.330.000 kWh energia termelését teszi lehetővé. Ez az energiamennyiség több mint 300 háztartás éves áramfogyasztását fedezi.

Forrás: KRQ

Cikkek

A franchise előnyei-hátrányai

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.

Franchise képzés indul!

Meglévő hálózatát szeretné átalakítani? Vállalkozóként szeretne még többet megtudni a franchise hálózat építéséről? Működő vállalkozásához keres franchise partnereket? Átvevőként csatlakozna egy franchise hálózathoz? Vagy csak

Social Media 2025, ahol az AI-trend születik

Időpont: 2024. szeptember 12. 9:00–16:30 Helyszín: Budapest, Experience Center és Konferenciaközpont, Szentmihályi út 171. 3. emelet. (Parkolás ingyenes!)Távolról: 2024.szeptember 13. 12. órától szeptember 21-ig videón

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu