Január 23-án sor került a Magyar Franchise Szövetség Díjkiosztó Gálaestjére. A megosztott díjat Veisz István (Duna House) és Baranyai Tünde (Otthon Centrum) vették át.
A Duna House és az Otthon Centrum a két legnagyobb hazai ingatlanhálózatként 2013-ban merőben új együttműködést indított el, amely a jelenlegi magyar piacnál jóval fejlettebb, angolszász piacokon bevett működési formák irányába mutat. Segítségével gyorsabban és hatékonyabban szolgálhatóak ki az ügyfelek.
Hazánkban jelenleg a lakások több mint fele tulajdonosi értékesítéssel cserél gazdát, amelynek oka, hogy alulértékeltek az ingatlanközvetítők által nyújtott szolgáltatások. A gyengélkedő ingatlanpiacon, ahol igen nehéz a lakásértékesítés, felértékelődnek azok az előnyök, amelyek a legnagyobb közvetítői hálózatok méreteiből adódnak. A két hálózat összességében 200 irodával és nagyjából 2000 értékesítővel rendelkezik, vagyis az összes ingatlan tranzakció felében közreműködő közvetítői részarány döntő többsége ide koncentrálódik. Az értékesítők nagyobb örömmel foglalkoznak kiemelt ingatlanok értékesítésével. Ebből fakadóan ezek értékesítése lényegesen hatékonyabb, mint a sima megbízásoké.
Erre alapozva 2013. május 1-től, először korlátozott területen, de együttműködik a két franchise ingatlanhálózat.
A díjátadást követő pillanatok – balról a második Baranyai Tünde (OC), majd Veisz István (DH)
Lényegében a Duna House és az Otthon Centrum saját kizárólagos megbízásában lévő ingatlanjait hozzáférhetővé, így pedig saját weboldalaikon hirdethetővé teszi egymás számára. Az eddig precedens nélküli együttműködés célja, hogy a két kizárólagos ingatlanállományt egyesítve gyorsabb és hatékonyabb módon tudja mind a vevőket, mind az eladókat kiszolgálni.
Az eredmények a folyamat másik végén, az eladások tekintetésben is nagyon biztatóak. A két hálózat – együttműködéshez csatlakozott – vidéki partnerei az első két hónapban több mint 200 közös tranzakciót zártak, amely a várakozásokat meghaladó forgalmat jelent.
Versenytársak közötti hosszútávú együttműködés általában nem zökkenőmentes vállalkozás. Ahogy egy franchise hálózaton belül a tagoknak is néha a közös érdek alá kell rendelnie a sajátját, úgy ebben az együttműködésben is a közös érdekek szem előtt tartása játszik kiemelt szerepet.
Fotó: Kallus György
ViFe