Az Év Innovatív Franchise Hálózatai megosztva a Duna House és az Otthon Centrum

Az Év Innovatív Franchise Hálózatai megosztva a Duna House és az Otthon Centrum

Az Év Innovatív Franchise Hálózatai megosztva a Duna House és az Otthon Centrum

Január 23-án sor került a Magyar Franchise Szövetség Díjkiosztó Gálaestjére. A megosztott díjat Veisz István (Duna House) és Baranyai Tünde (Otthon Centrum) vették át.
A Duna House és az Otthon Centrum a két legnagyobb hazai ingatlanhálózatként 2013-ban merőben új együttműködést indított el, amely a jelenlegi magyar piacnál jóval fejlettebb, angolszász piacokon bevett működési formák irányába mutat. Segítségével gyorsabban és hatékonyabban szolgálhatóak ki az ügyfelek.
Hazánkban jelenleg a lakások több mint fele tulajdonosi értékesítéssel cserél gazdát, amelynek oka, hogy alulértékeltek az ingatlanközvetítők által nyújtott szolgáltatások. A gyengélkedő ingatlanpiacon, ahol igen nehéz a lakásértékesítés, felértékelődnek azok az előnyök, amelyek a legnagyobb közvetítői hálózatok méreteiből adódnak. A két hálózat összességében 200 irodával és nagyjából 2000 értékesítővel rendelkezik, vagyis az összes ingatlan tranzakció felében közreműködő közvetítői részarány döntő többsége ide koncentrálódik. Az értékesítők nagyobb örömmel foglalkoznak kiemelt ingatlanok értékesítésével. Ebből fakadóan ezek értékesítése lényegesen hatékonyabb, mint a sima megbízásoké.
Erre alapozva 2013. május 1-től, először korlátozott területen, de együttműködik a két franchise ingatlanhálózat.
A díjátadást követő pillanatok – balról a második Baranyai Tünde (OC), majd Veisz István (DH)
Lényegében a Duna House és az Otthon Centrum saját kizárólagos megbízásában lévő ingatlanjait hozzáférhetővé, így pedig saját weboldalaikon hirdethetővé teszi egymás számára. Az eddig precedens nélküli együttműködés célja, hogy a két kizárólagos ingatlanállományt egyesítve gyorsabb és hatékonyabb módon tudja mind a vevőket, mind az eladókat kiszolgálni.
Az eredmények a folyamat másik végén, az eladások tekintetésben is nagyon biztatóak. A két hálózat – együttműködéshez csatlakozott – vidéki partnerei az első két hónapban több mint 200 közös tranzakciót zártak, amely a várakozásokat meghaladó forgalmat jelent.
Versenytársak közötti hosszútávú együttműködés általában nem zökkenőmentes vállalkozás. Ahogy egy franchise hálózaton belül a tagoknak is néha a közös érdek alá kell rendelnie a sajátját, úgy ebben az együttműködésben is a közös érdekek szem előtt tartása játszik kiemelt szerepet.
Fotó: Kallus György
ViFe

Cikkek

A franchise előnyei-hátrányai

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.

Franchise képzés indul!

Meglévő hálózatát szeretné átalakítani? Vállalkozóként szeretne még többet megtudni a franchise hálózat építéséről? Működő vállalkozásához keres franchise partnereket? Átvevőként csatlakozna egy franchise hálózathoz? Vagy csak

Social Media 2025, ahol az AI-trend születik

Időpont: 2024. szeptember 12. 9:00–16:30 Helyszín: Budapest, Experience Center és Konferenciaközpont, Szentmihályi út 171. 3. emelet. (Parkolás ingyenes!)Távolról: 2024.szeptember 13. 12. órától szeptember 21-ig videón

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu