Mi a Helix Consulting, azért csatlakoztunk a Franchise Szövetséghez, mert biztosak vagyunk benne, hogy a szövetségen belül nagyon sok cégnek tudunk segíteni. Alapvetően vállalati tanácsadók vagyunk, mégis a legtöbben az Insight üzletágunkról ismernek minket, akár a sajtóból is, úgyhogy most ezt mutatjuk be részletesebben.
Kereskedelmi döntéstámogatás új alapokon – Insight
A versenyképesség és innováció egyik záloga, hogy minél többet tudjunk vásárlóinkról, minél közelebb kerüljünk hozzájuk. Az üzleti tevékenység során keletkezett, nagy mennyiségű saját adat feldolgozására sok szervezetnek már van megoldása, de ezek semmit, vagy csak keveset mondtak a konkurens üzletek forgalmáról, vásárlóink bolton kívüli életéről, vagy arról, hogy vevőink vajon mennyire hűségesek hozzánk. Ezen változtat most az Insight szolgáltatás, amelynél a lakosság mobiltelefonjai által hátrahagyott lokációs bélyegek és nyilvános adatbázisok digitális elemzéséből szűrünk le információkat, végzünk méréseket és tesszük térképes formában feldolgozhatóvá.
Néhány kérdés a teljesség igénye nélkül, amelyre az Insight-tal válaszolni tudunk a „saját” és a konkurens boltok vonatkozásában
- – Hol lesz a legjobb helye a legújabb egységemnek? A forgalmi adatok, a releváns látogatók vagyoni helyzete és a konkurens boltok látogatottsága, elhelyezkedése alapján nagy biztonsággal meg tudjuk mondani, mi az ideális helyszín a legújabb egység számára. A különbség havonta akár milliókat jelenthet, illetve eldöntheti a nyereséges/veszteséges-e az új bolt kérdést.
- – A környékről hányan járnak az üzletbe, és hányan nem? Ők hova járnak, ha nem „hozzánk”?
- – „Hozzánk” képest kisebb vagy nagyobb a konkurens üzlet forgalma?
- – Milyen korosztály és jövedelmi réteg jár hozzánk, és kik a konkurensekhez? (adalék a kínálat és az árszint kialakításához)
- – Akik „hozzánk” járnak, hova, milyen boltokba járnak még?
- – Kik a valódi riválisaink – pl. a környékünkön közlekedők milyen konkurens üzlet mellett haladnak el?
- – Milyen emberek járnak hozzánk? Nyugdíjasok, egyedülállók, vagy épp családosak, csak nincs velük a házastárs/gyerek? Ehhez lehet igazítani a kínálatot is.
- – Mennyire hűségesek a vevőink – aki hozzánk jár, jár-e a konkurenshez is?
- – Az akcióink milyen mértékben változtatják meg a vásárlási preferenciákat, milyen arányban csábítják hozzánk a vevőket, miként hatnak a versenytársak akciói/rendezvényei a mi üzletünk forgalmára?
- – Hol laknak a vevőink, hol érdemes akciós újságot/szórólapot terjeszteni, és hol nem? (lehet, hogy a marketingköltés fele is hozná az eredmény 85%-át)
- – Hogy oszlik el a forgalom, melyek a legsűrűbb órák/napok/hetek nálam és a konkurensnél? Van-e kellő erőforrásom ezekben az órákban?
- – Mennyi időt töltenek a vevők nálam és a konkurens boltban, hányszor térnek vissza?
- – Milyen messziről érkeznek a vevőim, mekkora a bolt vonzáskörzete? (az is lehet vevő, aki csak átszáll éppen ott, de nem helyben lakik/dolgozik)
Két példa: azt is ki tudjuk mutatni, hogy a város egy adott pontján lakók által generált forgalomból az egyes környező üzletek milyen arányban vesznek részt, vagy mekkora része csapódik le a forgalomnak egy-egy üzletben. Ez az adat nem független az adott területen élők, mozgók számától, és szinte bármely pont megjelölhető, ahonnan érkezett be jel a rendszerbe.
Keresztlátogatások, avagy vásárlói hűség: a tábla megmutatja, hogy az egyes üzletek látogatói milyen arányban fordulnak meg a konkurenciánál is.
Amennyiben cégünk szolgáltatásai felkeltették érdeklődését, az alábbi elérhetőségek egyikén tudja felvenni velünk a kapcsolatot:
Hegedűs Tamás
tamas.hegedus@helixconsulting.eu
+36706155510