Kiosztották a Magyar Franchise Szövetség díjait, Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata elismerést 2014-ben a Borháló Borkereskedés kapta. A Magyar Franchise Szövetség a franchise vállalkozói közösség érdekképviseleti szervezete, hetedik éve díjazza a sikeres magyar vállalkozásokat. (Borháló összeállítás)
A több mint 20 éves múlttal bíró szövetség az elmúlt évekhez hasonlóan díjazta a magyar vállalkozásokat, idén nyolc díjat osztottak ki. 2014-ben Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata elismerést, a 2013-ban alakult Borháló Borkereskedés kapta. A vállalkozás alapításának évében, egy év alatt, 26 új borboltot nyitott. A Franchise Szövetséghez érkezett pályázatok elbírálásakor fontos szempont az adott vállalkozás terjeszkedése, a forgalom alakulása, a biztonságos és megalapozott hálózatbővítés lehetősége illetve az adott márka ismertsége. A Borháló esetében azt a kezdeményezést díjazták, amely merőben új irányvonalat képvisel Magyarországon. A Budapesten és 7 megyében jelen lévő hálózat üzletfilozófiájának lényege ugyanis, hogy minél szélesebb körben terjesszék a borfogyasztást, és a minőségi borok szeretetét.
A díjátadás utáni pillanatok
A Borháló Borkereskedés ezt egy valódi újítással éri el. Az árukészlet egy szakértő válogatás eredménye, a hozzáértő tulajdonosok választják ki azt a bort, amit eladásra érdemesnek tartanak, stratégiai együttműködésben a hazai borászokkal. Így tudnak különleges borokat árulni, a minőség megőrzése érdekében pedig a termék boltba kerüléséig a szállítás minden részletére odafigyelnek, pl. zárt hűtőláncon szállítják a borokat. A boltokban pedig szakszerű kiszolgálással, pillepalackban árulják a finom nedűt, így azokhoz alacsonyabb áron juthatnak a vásárlók. A közvélemény eddig úgy tartotta, hogy műanyag palackban csak gyenge minőségű italt lehet venni, ezen a szemléleten kíván változtatni a Borháló. Meggyőző érv a vállalkozás mellett, hogy a megújított csomagolással féláron, vagy akár harmadáron juthatunk hozzá egy jó minőségű borhoz. A pillepalack nem a muzeális borok tárolására alkalmas, a csomagolást a hétköznapi borfogyasztáshoz tervezték.
– Véleményem szerint a Borháló forradalmasíthatja Magyarországon a borfogyasztási szokásokat, amiből végső soron mindenki profitál. – véli Kathona Krisztián, a Borháló ügyvezetője. – Azzal, hogy a csomagolás megújításával elérhetővé tesszük az ízletes hazai borokat, újabb és újabb közönséget nyerünk meg a minőségi borfogyasztásnak.
A Borháló Borkereskedés franchise sikerét mutatja, hogy a 2013 eleji indulása óta, 26 vállalkozó csatlakozott a hálózathoz és nyitott borkereskedést. A tavalyi gyors tempó után, idén a hálózat megerősítése a cél a Borháló számára. 2014 másik nagy feladata a határon túli terjeszkedés, sok megkeresés érkezett hozzájuk külföldről, a Borháló tulajdonosai pedig feladatuknak tekintik a magyar borok külhoni ismertségének növelését. További tervek között szerepel a stratégiai partnerrel a designt megálmodó és kivitelező, Geppetto Belsőépítész Irodával további brand-et erősítő elemek kivitelezése (csomagolás, arculati elemek), illetve a saját Borháló márkás termékek bevezetése. A minőségi borfogyasztást segítendő pedig borismereti kurzusokat terveznek a Borháló tulajdonosok.
Forrás: Borháló sajtóközlemény
Kép forrása: Magyar Franchise Szövetség, készítette: Kallus György
Kép forrása: Magyar Franchise Szövetség, készítette: Kallus György
Kontakt: Jávor Zsófia