Húsz egysége lehet év végére Prágában a magyar önkiszolgáló mosodahálózatnak

Húsz egysége lehet év végére Prágában a magyar önkiszolgáló mosodahálózatnak

Húsz egysége lehet év végére Prágában a magyar önkiszolgáló mosodahálózatnak

 

Nagyot lép a cseh piacon a magyar önkiszolgáló mosodahálózat a Bubbles, ami egyre okosabb megoldásokkal várja a szennyesünket – írja a Forbes.hu. 

Történetének legerősebb évét tudhatja maga mögött az önkiszolgáló mosodahálózatról ismert magyar Bubbles, mely tavaly nemzetközi terjeszkedését is megkezdte. Idén közel 40 üzlet megnyitását tervezik a cseh fővárosban és magyar nagyvárosokban – tudta meg a Forbes.hu szerkesztősége a társaságtól.

A 2013 óta működő magyar tulajdonú vállalat 2016-ban már 32 üzlettel volt jelen a magyar piacon. Ez a szám 2019 év végére közel 50 százalékkal volt magasabb, összesen 47 mosoda (30 saját és 17 franchise üzlettel) várta a vásárlókat.

„A 2018-as üzleti évben a 8 üzlettel futó vidéki franchise hálózat bebizonyította, hogy a kialakított rendszer jövedelmező üzletet biztosít a partnerek számára” – mondja a Bubbles vezérigazgatója, Ceglédi Csongor. A vezető szerint ez járult hozzá az idei év robbanásszerű magyar terjeszkedéséhez, ugyanis a vállalat 2019-ben megduplázta a megnyitott franchise üzleteinek számát. Kilenc hónap alatt 9 újabb üzlet nyílt meg vidéki nagyvárosokban, így többek között Mosonmagyaróváron, Balatonfürden, Keszthelyen, Gödöllőn, Szombathelyen, Komáromban és Sopronban is, ahol immáron két üzlettel is jelen vannak. A dinamikusan fejlődő vállalat a főváros környéke mellett a turisztikai szempontból jelentős balatoni régiót is lefedte a szezonra.

A Bubbles-hálózat már a határokon is átnyúlik, miután tavaly 3 üzletet nyitottak Prágában, amelyet a tervek szerint idén további nyitások követnek majd, melynek eredményeképpen év végére akár 20-ra nőhet a cseh egységeik száma.

A cseh fővárosban egyébként megvalósult a vállalat régi víziója, a teljes készpénzmentesség is.

Egy üzlet megnyitása itthon körülbelül 20–24 millió forintos beruházásból lehetséges. Az összeg felét teszi ki a géppark ára, míg a fennmaradó részt az üzlethelyiség kialakításra kell fordítani. Mindez a tapasztalatok alapján 3–5 év alatt térül meg. Az üzlethelyiségnek jól látható, üveges portálú, 80 m²-es terem szükséges.

Persze mit ér egy mosoda 2020-ban, ha nem okos – a Bubbles kidolgozott egy olyan applikációt, az úgynevezett Smart Laundry rendszert, melynek alapkoncepciója, hogy a felhasználó bárhol is látogat el a világban egy Bubbles mosodába, az app segítségével mindenhol elérhető számára a fiókja és az egyenlege.

Az idei évben kidolgozott Master Franchise koncepció már ezt is tartalmazza, így – mint Ceglédi Csongor mondja – „a Bubbles készen áll egész Európa meghódítására”.

Idén érkezik Magyarországra is az az applikáció, ami jelenleg már fut Csehországban. Az app tartalmazza a ma már kötelező elemeket, mint a Facebook- és Google-regisztráció, de talán ennél nagyobb újdonság, hogy akár el is tudjuk indítani a gépeket és nem kell a fizetőautomatánál állnunk. Az applikáció ApplePay-en és GooglePay-en is elérhető lesz.

A Bubbles forgalma lendületesen nőtt ez elmúlt években, de a 2018-as 625 millió forintos forgalom mellé még 93,1 milliós veszteség társult, noha ebben az évben a társaság EBITDA-ja már pozitívba fordult, 55 millió forintot tett ki, ami közlésük szerint 2019-re 80 millióra emelkedett. A társaságba 2013-ban befektetőként szállt be az EU-s Jeremie-forrásokat kezelő Venturio alap, az alapkezelő tulajdonosa az egyik leggazdagabb magyar, a Veres Tibor érdekeltségébe tartozó Wallis Asset Management Zrt.

Forrás: forbes.hu

Cikkek

Mit várunk a következő évtől?

Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu