A Magyar Franchise Szövetség pályázatán az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata címet elnyerő vállalatnak ma országosan harmincegy üzlete működik, 2012-ben a forgalmuk meghaladta az egymilliárd forintot.
Az első ALPHAZOO állateledel- és -felszerelés szaküzlet Törökbálinton nyílt meg 2009-ben. Ekkor indította el kiskereskedelmi üzletláncát a húszéves múltra visszatekintő Alpha-Vet Állatgyógyászati Kft., az ország egyik legnagyobb állatgyógyszer- és állateledel-nagykereskedő cége.
– A kisebb állateledel- és -felszerelés szaküzletek önmagukban egyre nehezebben tudták – tudják – felvenni a versenyt a láncokkal. Ezért döntöttünk úgy, hogy létrehozunk egy kiskereskedelmi hálózatot, amely lehetőséget kínál az egyes üzleteknek a csatlakozásra. Nem konkurenciát akartunk teremteni, hanem lehetőséget arra, hogy felvegyük a versenyt a multinacionális hálózatokkal. Az első pillanattól kezdve franchise rendszerben gondolkodtunk. Olyan modellt szerettünk volna kialakítani, amelyhez a lehető legtöbb kereskedő csatlakozhat – mondja dr. Zsigmond Gábor, az Alpha Zoo Kft. ügyvezető igazgatója. 2010-ben, amikor a saját üzletek forgalma bizonyította az elképzelés életlépességét, elindították a franchise hálózatot. Ma 31 ALPHAZOO üzlet – tíz saját és huszonegy franchise – működik az országban, elsősorban a fővárosban és környékén.
– Sikerünk záloga a szakmai tudás és a piacismeret mellett a megfelelő marketing, valamint a széles és speciális termékválaszték. Egyik felsorolt tényező sem új találmány vagy szigorúan titkos recept, mégis elengedhetetlen eleme a versenyelőnyünknek.
MFSZ Díjkiosztó Gála – a díjátadást követő pillanatok
Az ALPHAZOO célja az, hogy valamennyi hobbi állattartó igényét kiszolgálja árban és minőségben egyaránt. Az üzletlánc fő profilja a kutya- és macskatartáshoz elengedhetetlen termékek értékesítése, de emellett forgalmaznak akvarisztikához, hüllőhöz, rágcsálókhoz kapcsolódó felszereléseket és eledeleket, valamint a saját üzletekben díszállatokat is. A kínálat kialakításában az anyavállalat húszéves piacismeretének és szaktudásának volt kiemelkedő szerepe. A naprakész szakmai ismereteket az üzletekben dolgozókhoz is eljuttatják.
– Rendszeresen szervezünk oktatásokat és tréningeket a saját munkatársaink, valamint a franchise partnereink számára. Szakértőket hívunk meg, hogy a legújabb kutatások, elméletek eredményeivel felvértezve tudjuk kiszolgálni a vevőket, függetlenül attól, hogy valaki a saját boltunkban vagy franchise üzletben vásárol. Abban biztosak lehetünk, hogy bármely ALPHAZOO üzletben ugyanolyan magas szintű kiszolgálásban lesz részünk, és választ kapunk a kutya, macska vagy más kisállat gondozásával, táplálásával kapcsolatos kérdéseinkre.
Persze hiába a speciális, széles termékválaszték és a maximális tudás, a dinamikus növekedéshez az összehangolt, tudatosan kialakított marketing is elengedhetetlen. Az ALPHAZOO ma már ismert márka. Havonta 700 ezer példányban jelenik meg és kerül a postaládákba a reklámújságjuk, amelyekből a lakosság értesül az akciókról, legfrissebb kínálatról. A modern marketingmixből nem hiányozhatnak az internetes elemek sem: a világhálón meghirdetett promóciók, a folyamatosan frissülő weboldal, a Facebook-aktivitás is fontos eleme a csomagnak. A jól átgondolt marketingelőnyökből pedig a saját boltok mellett a hálózathoz csatlakozók is profitálnak.
A tapasztalatokra épülő ismereteket az ALPHAZOO már az első pillanatban megosztja a lehetséges franchise partnerekkel. Segítenek az optimális üzlethelyiség kiválasztásában és az adott méret és elhelyezkedés alapján az üzleti terv elkészítésében is.
– Ha az üzleti tervek alapján úgy ítéljük meg, hogy mindkét fél számára eredményes lehet az együttműködés, megkötjük a franchise-szerződést, amely általában öt évre szól. Ezután segítünk a bolt kialakításában az alaprajztól a marketinganyagok átadásáig, valamint javaslatot teszünk a nyitó árukészletre – magyarázza a szakember, és hozzáteszi: a gyakorlat azt mutatja, hogy a hozzánk csatlakozók befektetése rövid időn belül megtérül.
Forrás: alphazoo.hu