A régió egyik legnagyobb magyar központú franchise hálózata, a Diego hazai partnerkörét tovább bővíti és külföldön intenzív expanzióba kezd: 2020-ig megduplázza román és szlovák áruházainak számát. A cégcsoport 2017-re 16%-os, négy éven belül pedig 80%-os forgalomnövekedéssel tervez. A sikeres és közismert márka kínálata új, trendi enteriőrökkel egészül ki.
Padlóburkoló vállalkozásból eredményes lakberendezési szakáruházlánc
A padlóburkoló szakkereskedő láncból az évek során lakberendezési áruházhálózattá vált Diego Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. meghatározó szerepet tölt be a Kárpát-medence laminált padló, darab- és padlószőnyeg, függöny, tapéta és ezek kiegészítő termékeinek piacán.
Árbevétele az elmúlt 5 évben közel 80%-kal nőtt. A társaság tavaly 16,3 milliárd forint árbevételt ért el, ami 14,8%-os emelkedést jelent az előző évhez képest. 2017-re a forgalom 16%-os növekedését várja, így 18,9 milliárd forint forgalom a terv, 2020-ig újabb kb. 80%-os növekedés és 25 milliárd forint nettó árbevétel elérése a cél.
Az áruforgalom csaknem felét elsősorban – a piacon egyedülálló, húsz éve kínált sajátmárkás – laminált padlóburkoló rendszer (WOOD-STEP) értékesítés adja. A padlószőnyeg és PVC részaránya nem változik, míg a többi termékcsoport – mint pl. a szőnyeg, a függöny és a tapéta – megoszlásában növekedés várható. Többek között ez utóbbi termékkört is fiatalítja a cég, hiszen újra divatját éli a tapéta – egyre többen keresik, mert kevésbé kockázatos változtatás az otthonokban, a felhelyezéshez nincs feltétlenül szükség szakemberre és gyorsan, költségtakarékosan frissíthető a lakás hangulata. A Diego élen jár a vízálló modulpadló területén, ennek forgalmát idén a harmadával tervezik növelni – főleg élethű famintázata miatt szeretik a vásárlók, és mert könnyen lerakható, vízálló melegburkolat.
Az évente az aktuális trendeknek megfelelő, külföldi szakmai látogatásokon kiválasztott (összesen ötezer féle) termékek Európa 10 országából, több mint 100 beszállítótól érkeznek. Ezeket először a budaörsi „laboráruházban” – a bolt bemutatóterében kialakított mintaszobákban – tesztelik, majd a vevők által kedvezően fogadott darabokat a régióban lévő összes áruházba eljuttatják. Köztük a Tulipo szőnyegkollekciót, amelyek már webshopon keresztül is megrendelhetők.
Duplázás a régiós franchise hálózatban
A 25 éve alapított, magyar központú Diego 1996-ban kezdte felépíteni franchise hálózatát. Akkor mindössze 8-10 partnere volt és 2005-re teljessé vált az országos lefedettség. Ma 145 Diego szakáruház működik, három országban: a 96 magyarországi mellett Romániában 32, Szlovákiában pedig 17 helyen találják meg a vásárlók – mindenütt azonos árszinten és színvonalon – a termékskálát és a szolgáltatásokat.
Magyarországon még 6-8 településen van lehetőség áruháznyitásra, 2020-ig pedig intenzív expanzióval, duplázni fogják külföldi boltjaik számát – a három országban így mindösszesen 200 Diego bolt lesz. Nagyléptékű terjeszkedési tervükben 2017-re 6-6 új bolt indulása szerepel Szlovákiában (ahol épp 10 éve nyílt meg az első külföldi Diego áruház, Pozsonyban) és Romániában (ahol 13 éve vannak jelen és ez évben nyitják a harmadik bukaresti üzletet).
„Célkitűzésünk a kezdetektől változatlan: az adott pontokon kizárólagosságot biztosítunk az átvevőnek, aki a know-how révén egységes arculattal és minőségbiztosítási rendszerben működik. Mindkét fél számára előnyös ez, hiszen mi a kialakítással, fejlődéssel járó kockázatokat megtapasztaltuk, partnerünk pedig már a jól működő üzletmenetet veheti át. A központosított árubeszerzésen, kedvezményeken, technikai és szakmai segítségnyújtáson, a kollekciók garantált elérésén túl, a csatlakozók részéről kisebb tőkeigény szükséges a növekedéshez, de nagyobb a versenyelőnyük és az esély az innováció adta lehetőségek kiaknázására is.” – tette hozzá Hetyei József hálózati igazgató.
A franchise hálózatok számára a legnagyobb kihívást a személyzet képzése, az ismeretek átadása és az egységes, magas színvonalú kiszolgálás jelenti. Ezek elsajátítására és a továbbképzés keretrendszerére 2016-ban létrehozták a Diego Akadémiát. A fókuszt a vásárlók kiszolgálására helyezik, így minden hónapban és mindhárom országban díjazzák a legjobban teljesítő áruházat, a minőségbiztosítási értékelés és az 1999-ben bevezetett próbavásárlások eredményeinek függvényében.
Már a kereskedelmi hálózat tervezésekor, az elsők között, 1995 őszén csatlakozott a Diego a Magyar Franchise Szövetséghez, amelynek tagjai (jelenleg 60) kizárólag etikusan működő cégek lehetnek, és ezt a szervezet rendszeresen méri, díjakkal is minősíti. A Diego elnyerte például Az Év Franchise hálózata, Az Év Franchise átvevője címeket. „Ami a McDonald’s külföldön, az Magyarországon a Diego” – mondta róluk elismerően dr. Mandel Katalin, a szövetség főtitkára.
További információ a hálózatról:
Filó Angéla Katalin
marketing igazgató
+36-29/567-207
filo.angela@diego.hu
Diego Kft. (www.diego.hu)