Interjú Nagy Andreával, a Party Point hálózat alapítójával

Interjú Nagy Andreával, a Party Point hálózat alapítójával

Interjú Nagy Andreával, a Party Point hálózat alapítójával

Nagy Andreával, a Party Point alapító tulajdonosával készített interjút a Franchising.hu. 

Hogyan lettetek parti kellék nagykereskedésből franchise?

Nagy Andrea: nagyon sokat jártam külföldön, és szinte mindenhol azt láttam, hogy komoly láncok uralják a piacot, akár több száz egységgel. Akkor jöttem rá, hogy nagykereskedőként nem lehet a lakosságot edukálni, a vásárlói szokásokat megváltoztatni. Ez az egész party vonal Amerikából indul ki, ahol ennek óriási hagyománya van, nincs olyan szülinap vagy családi esemény amire ne vásárolnának parti termékeket. Magyarországon ilyen 10-15 éve semmilyen szinten nem volt.
Az utóbbi másfél évtizedben elindítottunk egy edukációs folyamatot, aminek lényege, hogy kedvet csináljunk és megmutassuk az embereknek, hogy néhány apró kiegészítővel, party kellékkel milyen jól fel lehet dobni a kisebb eseményeket is.

Tehát szükségünk volt egy olyan fórumra, ahol közvetlen kapcsolatba kerülhettünk a vásárlóinkkal, ezért indult el a kiskereskedelmi hálózat. Számomra evidens volt, hogy saját egységekkel kell kezdeni. Kizárólag akkor tudunk hitelesek lenni, ha első kézből kapjuk a visszajelzéseket, az információkat. Majd csak ezután nyitottunk a külső partnerek felé, mikor már tudtuk mik lehetnek a buktatók.

A disztribútori hálózatból lett a franchise rendszer?

Nem, akikkel akkor kapcsolatban voltunk (viszonteladó, kiskereskedelmi partner), megtartották a függetlenségüket, tehát nem jöttek velünk. Akik csatlakoztak hozzánk, azok szinte mind új partnerek voltak. Kettő vagy három olyan átvevőnk volt, aki viszonteladóból vált franchise partnerré, de velük sokkal több problémánk volt, mivel nehezen fogadták el a szabályainkat. A fő probléma az volt, hogy: „miért mondod ezt, nekem régebb óta van kisker üzletem; én ezt úgy csinálom, ahogy gondolom”. Ezután nem erőltettük velük a franchise-t, és ahogy lejártak a szerződések elengedtük őket. Sokkal könnyebb “külső” partnerekkel együtt dolgozni, akik nyitottak a központ iránymutatásaira.

Miért érdemes a Party Point-hoz csatlakozni?

Ha bárki felhív minket ez a kérdés mindig elhangzik. „Miért csatlakozzak?” „Mi lenne, ha csak kereskedelmi partnerré válnék?” Erre mindig azt mondom, ha valaki önállóan gondolkozik, független akar lenni: “Én mindent megoldok, mindent meg tudok csinálni” mentalitással rendelkezik, nekik azt szoktam mondani, hogy a franchise nem az ő útjuk.

Ha franchise átvevő szeretne lenni, az olyan mintha az egyik kezét fognánk a másikkal pedig önállóan dolgozhat. Az induláskor még mindkét kezét fogjuk, tehát mindenben segítünk, látjuk, hogy hol, milyen termékek fogynak, mi az a szortiment, amivel nyitni érdemes. Ha igényli a partner majdhogynem kulcsra készre csináljuk az üzletet, milyen állvány rendszert vásároljon, hogy legyenek kirakva a termékek, megterveztetjük még a bútort is. Nyitás előtt egy pár nappal kimegyünk és segítünk fizikailag berendezni az üzletet, a termékeket kihelyezni. Időközben biztosítunk egy oktatást, hogy kisebb dekorációkat, például az üzletnyitásra egy kaput már meg tudjon az átvevői egyedül is csinálni.

A franchise pénzügyi előnye, hogy a partnereink kapják mindig a legjobb nagyker árakat, ha követi a mi árképzésünket akkor körülbelül egy 65%-os árrést tudnak generálni, a szolgáltatások nélkül. Arra is van lehetőség, hogy meglévő egységet vegyen át valaki, ebben az esetben, nem kell foglalkozni a kialakítással, designnal és nem kell bejáratni, ugyanis az első fél-egy év az új egységek esetén nehéz szokott lenni.

Ha valamiben jártas a partner abban általában szabad kezet szoktunk adni. Például, ha nagyon otthon van az online marketingben, akkor csinálhatja ő a kampányait azonban, ha nem ért hozzá szívesen segítünk, és akkor neki ezzel nem kell foglalkoznia.

Az átvevőnek bent kell dolgoznia az egységben? Hány munkatársra van szüksége egy Party Point üzletnek?

Ez nagyban függ a lokációtól, a mérettől, és a nyitvatartástól: a bevásárlóközpontokban 3 fő alatt nem megy, a legkisebb igény az üzletsorokon van ott 2 fő könnyen el tud látni egy boltot. Az első fél évben nagyon fontos a tulajdonos jelenléte, ha nem is minden nap, de hetente pár napot dolgozzon az üzletében. Csak így ismerheti meg, láthatja át annak a működését és tanulhatja meg, hogy mikre kell odafigyelni a napi üzemeltetés során. Azok az egységek működnek a legjobban, ahol a tulajdonos, vagy mondjuk az átvevő házaspár egyik tagja rendszeresen bent van az üzletben. Ha már túl vannak egy 6 hónapos időszakon és már összeállt egy csapat, akkor nem szükséges ott lenni napi szinten.

Éppen ezért szoktuk azt mondani, hogy az ideális átvevő családi vállalkozásként üzemelteti szaküzletét és akár a családtagjaival dolgozik együtt. Különösen most a munkaerő hiányos időszakban előnyös ez a megoldás.

Hol látod a Party Point-ot 3-5 év múlva?

Rengeteg ötletünk van, amit egy már 25 egységből álló hálózattal meg lehet valósítani. Új szolgáltatásokat tudnánk bevezetni, illetve termékfejlesztéssel növelnénk a versenyképességünket. Emellett szeretnénk a nagyobb magyar városokban is megjeleni.

Cikkek

Nyissa meg saját BioHair fodrászatát!

Az országos lefedettséggel rendelkező, folyamatosan bővülő BioHair franchise hálózat új szalonok nyitásához vállalkozó partnereket keres Budapesten és vidéken is! További információkért látogasson el a www.biohair.hu/franchise

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu