Magyarországról kiindulva épít világmárkát a BioTechUSA

Magyarországról kiindulva épít világmárkát a BioTechUSA

Magyarországról kiindulva épít világmárkát a BioTechUSA

 

A BioTechUSA jogelődje kezdetben egy amerikai vállalat készítményeit importálta Magyarországra, később a magyar cég átvette az időközben csődbe ment cég brandjét és a termékpalettáját.
Felmerült a névváltás lehetősége is, de végül megtartották az USA-jelzést a cégnév végén. Költséges és bonyolult lett volna a névváltás procedúrája, ugyanakkor a megtartás mellett szólt az is, hogy a név utal a márka eredeti gyökereire.

2005-ben nyitották meg az üzlethálózat első üzleteit, két évvel később megépült a logisztikai központ, 2014-ben pedig a szadai üzem is elkészült. Jelenleg ezernél is több munkavállalót foglalkoztatnak világszerte, a forgalmazott termékek mintegy 90 százalékát ők maguk gyártják, és foglalkoznak bérgyártással is.

Az elmúlt öt évben a BioTechUSA EU-n kívüli, disztribútorokon át futó lefedettsége is javult: meghatszorozták az innen származó árbevételüket, bejutottak Kínába, majd 2020-ban a nehéz indiai piacra, de termékeik megtalálhatóak Ausztrália, Thaiföld, Vietnam, Törökország, Katar kiskereskedőinél is. A koncepció multi-channel, azaz többcsatornás értékesítési stratégiát követ,amely azt jelenti, hogy egyszerre vannak ott a B2B fronton, ami esetükben szakmai disztribútorokat jelent, akik fitnesztermekbe és szakboltokba “passzolják” tovább a termékeket, vagy például patikákat, ahol megjelennek a vitaminjaik, továbbá nemzetközi hipermarketláncokat, hiszen az Aldi, a Lidl, a Spar, a Tesco mind dolgoznak. Emellett jelen vannak a B2C vonalon is, azaz webshopjaikban és üzleteikben a különböző országokban és az Amazonon.

Tavaly a BioTechUSA árbevétele 35,35 milliárd forintot tett ki, egy évvel korábban 25,8 milliárd forint volt. Összesített adózott eredménye a vállalatnak 2020-ban 4,637 milliárd forintra rúgott a korábbi 3,1 milliárd forint után.

A BioTech USA a bizonyíték arra, hogy Magyarországon is lehet világmárkát építeni, hiszen a cég több mint 100 országba exportál, csaknem 300 kereskedelmi egységet tartanak fönn, és Magyarországon kívül több száz munkavállalót foglalkoztat Ausztriában, Hollandiában, Franciaországban, Lengyelországban, Németországban, Szlovákiában – fogalmazott.

Forrás: portfolio.hu, bet.hu

Cikkek

Az online és az offline ötvözete franchise-ban

A Mr Jeff egy áttörő technológiát alkalmazó mosodai franchise, amely gördülékeny, 48 órán belüli felvételt és házhoz szállítást kínáló applikáció alapú szolgáltatásával több mint 40 országban modernizálja

2021. évi Franchise Díjak pályázati kiírása

Újra kiírásra kerülnek a Magyar Franchise Szövetség pályázatai franchise rendszergazdáknak, illetve átvevőknek. Pályázzon a Magyar Franchise Szövetség díjaira, vagy indítsa el valamely kiemelkedő franchise partnerét

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu