Magyarországról kiindulva épít világmárkát a BioTechUSA

Magyarországról kiindulva épít világmárkát a BioTechUSA

Magyarországról kiindulva épít világmárkát a BioTechUSA

 

A BioTechUSA jogelődje kezdetben egy amerikai vállalat készítményeit importálta Magyarországra, később a magyar cég átvette az időközben csődbe ment cég brandjét és a termékpalettáját.
Felmerült a névváltás lehetősége is, de végül megtartották az USA-jelzést a cégnév végén. Költséges és bonyolult lett volna a névváltás procedúrája, ugyanakkor a megtartás mellett szólt az is, hogy a név utal a márka eredeti gyökereire.

2005-ben nyitották meg az üzlethálózat első üzleteit, két évvel később megépült a logisztikai központ, 2014-ben pedig a szadai üzem is elkészült. Jelenleg ezernél is több munkavállalót foglalkoztatnak világszerte, a forgalmazott termékek mintegy 90 százalékát ők maguk gyártják, és foglalkoznak bérgyártással is.

Az elmúlt öt évben a BioTechUSA EU-n kívüli, disztribútorokon át futó lefedettsége is javult: meghatszorozták az innen származó árbevételüket, bejutottak Kínába, majd 2020-ban a nehéz indiai piacra, de termékeik megtalálhatóak Ausztrália, Thaiföld, Vietnam, Törökország, Katar kiskereskedőinél is. A koncepció multi-channel, azaz többcsatornás értékesítési stratégiát követ,amely azt jelenti, hogy egyszerre vannak ott a B2B fronton, ami esetükben szakmai disztribútorokat jelent, akik fitnesztermekbe és szakboltokba “passzolják” tovább a termékeket, vagy például patikákat, ahol megjelennek a vitaminjaik, továbbá nemzetközi hipermarketláncokat, hiszen az Aldi, a Lidl, a Spar, a Tesco mind dolgoznak. Emellett jelen vannak a B2C vonalon is, azaz webshopjaikban és üzleteikben a különböző országokban és az Amazonon.

Tavaly a BioTechUSA árbevétele 35,35 milliárd forintot tett ki, egy évvel korábban 25,8 milliárd forint volt. Összesített adózott eredménye a vállalatnak 2020-ban 4,637 milliárd forintra rúgott a korábbi 3,1 milliárd forint után.

A BioTech USA a bizonyíték arra, hogy Magyarországon is lehet világmárkát építeni, hiszen a cég több mint 100 országba exportál, csaknem 300 kereskedelmi egységet tartanak fönn, és Magyarországon kívül több száz munkavállalót foglalkoztat Ausztriában, Hollandiában, Franciaországban, Lengyelországban, Németországban, Szlovákiában – fogalmazott.

Forrás: portfolio.hu, bet.hu

Cikkek

Mit várunk a következő évtől?

Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu