Megéri matrac szaküzletet indítani

Megéri matrac szaküzletet indítani

Megéri matrac szaküzletet indítani

Gazdasági trendek

Az Egyesült Államokban vannak olyan városok, ahol minden második sarkon egy matrac szaküzlet található, felmerülhet a kérdés, hogy miért lehet ez olyan jó biznisz?

Az USA-ban ezt a furcsa helyzet a 2008-as gazdasági világválságnak tudható be, illetve pontosabban az azt követő recesszióból való felépülésnek. Annak ellenére, hogy más a hatjóerejük, a jelenlegi és a korábbi válság között számos párhuzamot lehet húzni, amely egy erős jelzője lehet annak, hogy hamarosan megszaporodnak a matrac szaküzletek is. A recesszióban csökkenő keresletet ugyanis a tengerentúlon egy hirtelen ugrás követte, amelynek kielégítésére gombamód szaporodtak meg az ilyen típusú koncepciók is. A hazai helyzetet tovább erősíthetik az állami családtámogatások, hiszen a legtöbbször éppen a friss házasok vesznek új matracot.

Nyereséges termék

A gazdasági trendek követése mellett a matrac, mint termék önmagában is vonzó üzleti lehetőséget kínál. Egy étteremmel vagy más kiskereskedelmi bolttal ellentétben, ahol a magas volumen a nyereségtényező, addig egy matrac szaküzlet esetében kevésbé kell emiatt aggódni, ugyanis ez termék rendkívül magas árréssel rendelkezik. További pozitívum, hogy kevesebb – ám annál képzettebb – munkaerő kell az értékesítéshez.

Értékesítés

Egy online irányba haladó piacon jogos kérdés lehet, hogy miért nyisson valaki szaküzletet, ha ugyanezt egy webshoppal is megoldhatja? Ez a kérdés leginkább a nagy élelmiszer láncok esetében releváns, a matrac-piac meglepően rezisztensnek bizonyult eddig az online átalakulásra. Ennek nem a nagy láncok ellenállása az oka, a Matrackuckó Alvásszaküzletnek is van saját webshop-ja. Pusztán arról van szó, hogy a matrac, mint termék próbát igényel, a vásárlók nem igen vennének úgy ágyat, hogy előtte nem próbálják ki. Ezért rendezett be például a Matrackuckó egy saját hálószobát központi egységében, ahol akár hosszabb ideig is ki lehet próbálni egy-egy terméket.

Franchise

A fentiek alapján, tehát lehet egy jövedelmező üzletet építeni matracokra, de milyen irányban érdemes elindulni, ha valaki most indítana ilyet? A franchise rendszerben nem kell mindent a nulláról felépíteni, a Matrackuckó például kész üzleti tudást, termékpalettát és képzést ad a partnerei számára. Az indulás könnyű és a franchise központ támogatásával elkerülhetők az alapvető hibák, melyek a legtöbb új vállalkozót fenyegetik. Olyan eszközöket megkapnak az átvevők, melyeknek a bevezetése nagy kihívást jelentene független vállalkozóként, ilyen például a törzsvásárló rendszer, levédett és ismert márkanév vagy éppen a professzionális weboldal.

Az országos lefedettségű Matrackuckó hálózata jelenleg Békéscsabán, Egerben, Kaposváron, Tatabányán, Veszprémben, Zalaegerszegen, Salgótarjánban, Nyíregyházán keresi további partnereit.

Cikkek

2024. évi Franchise díjak: 2 új kategóriában is várjuk tagjaink pályázatait

Idén 2 újabb kategóriával bővül a Magyar Franchise Szövetség által meghirdetett pályázatok köre.

Az “Arculat és design Díj” kategóriában Magyarország legszebb átvevői üzletét keressük, míg a “A legkedveltebb fiatal hálózat” kategóriában nyílt közönségszavazás eredményeként ítéljük oda majd a díjat.

Leggyakoribb franchise-ba vetett tévhitek

A franchise üzleti modell egy már tesztelt, sikeresen működő üzleti modell-, illetve a hozzá kapcsolódó “egyedi, értékkel bíró” know-how átadásán alapul.  Az új vállalkozási lehetőséget

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu