A magyarországi McDonald’s étteremlánc fejlesztési kedve visszatért: az elmúlt hónapok a McCafé koncepció kiterjesztéséről szóltak, két egységben pedig decembertől tesztelik az önkiszolgáló rendelésfelvételt – mondta el a Napi Gazdaságnak Horváth Ágnes, a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója.
Horváth Ágnes, a McDonald’s Magyarországi ügyvezető igazgatója
A fenntartható gazdálkodás érdekében 2016-ban két étterem már nem nyit ki, de minden dolgozóra továbbra is számítanak a hálózat más egységeiben.
– Milyen évet zárnak 2015-ben, milyen állapotban van a magyar McDonald’s?
– Kimagaslóan jó évet zárunk. Amíg tavaly 2 százalékkal, 22,3 milliárd forintra növeltük nettó árbevételünket, az idei évben akár dupla számjegyű is lehet a bővülés. A McDonald’s márka is erősödött. A számunkra legfontosabb adat, a kiszolgált vendégek száma a válság éveiben tapasztalt átmeneti stagnálás után 2014-ben növekedni kezdett, idén pedig már 3 százalékkal is meghaladja az előző évi értéket.
A márka állapotáról, megítéléséről rendszeresen gyűjtünk adatokat, az eredményeket beépítjük a stratégiánkba. Minél jobban ismerjük és értjük ugyanis a vendégeinket, annál közelebb tudjuk hozni hozzájuk a McDonald’s márkát, és annál szorosabbra tudjuk fűzni a velük való kapcsolatunkat. Az idén indított márkakommunikációs kampányunkban azt fogalmazzuk meg, hogy a mekizés élményét a vendégekkel közösen teremtjük meg, ők teszik azzá a mekit, ami.
Azt, hogy sikerült megtalálnunk egy személyes hangot, a McDonald’s hazai megítélésének alakulása is igazolja. Ebben fontos szerepet játszanak a menüválasztékkal és a szolgáltatással kapcsolatos fejlesztések, de a kommunikáció is. A 2014-ben indított transzparencia programunk Mekilexikon oldalán az indulás óta másfél millió látogató fordult meg, a legfrissebb kutatások szerint pedig ma a korábbihoz képest 12 százalékkal többen gondolják úgy, hogy van olyan fórum, ahol tájékozódni tudnak az ételeinkről, és 25 százalékkal többen tartják hitelesnek a rólunk elérhető információkat.
– Hogyan sikerült átvészelni a válságot?
– Úgy gondolom, könnyebben, mint sok más vállalkozásnak ezen a piacon. A gazdaság egészéhez képest a vendéglátó szektor erőteljesebben érzékelte a változásokat. Arra koncentráltunk, hogy a vendégeink számára mindig legyen pénztárcabarát ajánlatunk, így aki szerette és korábban rendszeresen látogatta az éttermeinket, az ezután is megtehesse ezt. A kedvező ajánlatoknak, köztük a népszerű kuponoknak is köszönhető, hogy ebben az időszakban a McDonald’s növekedése meghaladta a vendéglátószektor növekedésének ütemét.
– Mi a legújabb fejlesztés a magyarországi hálózatban?
– Minden a termékeinkkel kezdődik, ezért a választék fejlesztését, ezen belül az év végén bevezetett új, állandó szendvicsünket, a Clubhouse-t említeném elsőként. A promóciókban szereplő nagy, különlegesebb szendvicsek fogadtatása mindig nagyon jó volt, ezért döntöttünk úgy, hogy egyet ezek közül az állandó kínálat részévé teszünk. Szintén a vendégek visszajelzése indított el egy másik fontos fejlesztést, a byMcCafé koncepciót és annak terjeszkedését.
– Igen is, meg nem is. A franchise-olás mindig is része volt a hálózatfejlesztésünknek, az utóbbi két évben is három vidéki éttermet adtunk át ilyen üzemeltetésbe. A hazai partnerek felkészült üzletemberek és üzletasszonyok, akik örömmel vállalnak új éttermekkel kapcsolatos feladatokat a jövőben is. Nem véletlen, hogy ezen a viszonylag kis piacon a 21 partner közül már hárman is elnyerték a McDonald’s legnagyobb belső franchisee-elismerését, a Golden Arch Awardot. A franchise szerződés 20 évre szól. A terveink szerint a továbbiakban is elsősorban a már meglévő partnereinkre támaszkodunk, de nem zárjuk ki új partnerek csatlakozását sem.
forrás: Napi Gazdaság online