Nagy dolgokra készül a magyar McDonalds

Nagy dolgokra készül a magyar McDonalds

Nagy dolgokra készül a magyar McDonalds

 

A magyarországi McDonald’s étteremlánc fejlesztési kedve visszatért: az elmúlt hónapok a McCafé koncepció kiterjesztéséről szóltak, két egységben pedig decembertől tesztelik az önkiszolgáló rendelésfelvételt – mondta el a Napi Gazdaságnak Horváth Ágnes, a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója.


Horváth Ágnes, a McDonald’s Magyarországi  ügyvezető igazgatója

A fenntartható gazdálkodás érdekében 2016-ban két étterem már nem nyit ki, de minden dolgozóra továbbra is számítanak a hálózat más egységeiben.

– Milyen évet zárnak 2015-ben, milyen állapotban van a magyar McDonald’s?
– Kimagaslóan jó évet zárunk. Amíg tavaly 2 százalékkal, 22,3 milliárd forintra növeltük nettó árbevételünket, az idei évben akár dupla számjegyű is lehet a bővülés. A McDonald’s márka is erősödött. A számunkra legfontosabb adat, a kiszolgált vendégek száma a válság éveiben tapasztalt átmeneti stagnálás után 2014-ben növekedni kezdett, idén pedig már 3 százalékkal is meghaladja az előző évi értéket.

A márka állapotáról, megítéléséről rendszeresen gyűjtünk adatokat, az eredményeket beépítjük a stratégiánkba. Minél jobban ismerjük és értjük ugyanis a vendégeinket, annál közelebb tudjuk hozni hozzájuk a McDonald’s márkát, és annál szorosabbra tudjuk fűzni a velük való kapcsolatunkat. Az idén indított márkakommunikációs kampányunkban azt fogalmazzuk meg, hogy a mekizés élményét a vendégekkel közösen teremtjük meg, ők teszik azzá a mekit, ami.

Azt, hogy sikerült megtalálnunk egy személyes hangot, a McDonald’s hazai megítélésének alakulása is igazolja. Ebben fontos szerepet játszanak a menüválasztékkal és a szolgáltatással kapcsolatos fejlesztések, de a kommunikáció is. A 2014-ben indított transzparencia programunk Mekilexikon oldalán az indulás óta másfél millió látogató fordult meg, a legfrissebb kutatások szerint pedig ma a korábbihoz képest 12 százalékkal többen gondolják úgy, hogy van olyan fórum, ahol tájékozódni tudnak az ételeinkről, és 25 százalékkal többen tartják hitelesnek a rólunk elérhető információkat.

– Hogyan sikerült átvészelni a válságot?
– Úgy gondolom, könnyebben, mint sok más vállalkozásnak ezen a piacon. A gazdaság egészéhez képest a vendéglátó szektor erőteljesebben érzékelte a változásokat. Arra koncentráltunk, hogy a vendégeink számára mindig legyen pénztárcabarát ajánlatunk, így aki szerette és korábban rendszeresen látogatta az éttermeinket, az ezután is megtehesse ezt. A kedvező ajánlatoknak, köztük a népszerű kuponoknak is köszönhető, hogy ebben az időszakban a McDonald’s növekedése meghaladta a vendéglátószektor növekedésének ütemét.

– Mi a legújabb fejlesztés a magyarországi hálózatban?
– Minden a termékeinkkel kezdődik, ezért a választék fejlesztését, ezen belül az év végén bevezetett új, állandó szendvicsünket, a Clubhouse-t említeném elsőként. A promóciókban szereplő nagy, különlegesebb szendvicsek fogadtatása mindig nagyon jó volt, ezért döntöttünk úgy, hogy egyet ezek közül az állandó kínálat részévé teszünk. Szintén a vendégek visszajelzése indított el egy másik fontos fejlesztést, a byMcCafé koncepciót és annak terjeszkedését.

A 2003-ban elindított McCafé üzletünkben képviselt súlya és a kávé termékek népszerűsége folyamatosan növekszik, ezért azokba az éttermekbe is elvisszük a McCafé-élményt, ahol a helyszűke miatt a kávézó kialakítására nem lenne lehetőségünk. Így az év végére az eddigi mintegy 30 McCafé kávézó mellett további 24 éttermünkben a “byMcCafé” márkanév alatt élvezhetik a vendégek a legkedveltebb McCafé-kávékat és süteményeket.
– Mekkora ma a magyar McDonald’s hálózat? Az utóbbi években itthon nyitásról nem, csak étterembezárásokról lehetett hallani.
– A McDonald’s ma a legnagyobb étteremlánc Magyarországon, és szeretnénk, ha az is maradna. Ennek érdekében folyamatosan keressük az új éttermek lehetséges helyszíneit. Azonban szeretnénk a legerősebb, legjövedelmezőbb hálózatot is a magunkénak mondani.
A nyitások és a zárások tekintetében is mindig megalapozott döntéseket hozunk, és ha szükséges, rugalmasan alkalmazkodunk a változásokhoz. A fogyasztói szokások, a városok szerkezete vagy az üzleti feltételek változásával szükségessé válhat újragondolnunk egy-egy étterem jövőjét. A válság éveiben a stabilitást helyeztük előtérbe. Az utóbbi két évben négy éttermünk fejezte be működését: három budapesti és egy békéscsabai egység, a pécsi éttermet pedig új helyre költöztettük. A napokban, 2015 végével további két éttermet, egy bevásárlóközpontban lévőt és a budakeszi autós éttermet zárjuk be.
– Hosszú távon mi a stratégiai irány a hálózatfejlesztésben?
– A fenntartható üzleti fejlődés biztosítására, a legjobb, legjövedelmezőbb portfólió kialakítására koncentrálunk. A McDonald’s alapvetően egy franchise rendszer. Magyarországon hosszú ideje az éttermek mintegy fele van vállalati, a másik fele pedig franchise üzemeltetésben. A következő években ez az arány a nemzetközi átlaghoz közelít majd. Európában jelenleg az éttermek 73 százaléka van helyi vállalkozások kezében, a globális cél 90 százalék. Ez azt jelenti, hogy miközben új éttermek lehetséges helyszíneit vizsgáljuk, egyes vállalati egységeket franchise üzemeltetésbe adunk át.
– A hálózatfejlesztés másik iránya a franchising. Régóta nem lépett be új partner a rendszerbe, várható-e változás?

– Igen is, meg nem is. A franchise-olás mindig is része volt a hálózatfejlesztésünknek, az utóbbi két évben is három vidéki éttermet adtunk át ilyen üzemeltetésbe. A hazai partnerek felkészült üzletemberek és üzletasszonyok, akik örömmel vállalnak új éttermekkel kapcsolatos feladatokat a jövőben is. Nem véletlen, hogy ezen a viszonylag kis piacon a 21 partner közül már hárman is elnyerték a McDonald’s legnagyobb belső franchisee-elismerését, a Golden Arch Awardot. A franchise szerződés 20 évre szól. A terveink szerint a továbbiakban is elsősorban a már meglévő partnereinkre támaszkodunk, de nem zárjuk ki új partnerek csatlakozását sem.

forrás: Napi Gazdaság online

Cikkek

2024. évi Franchise díjak: 2 új kategóriában is várjuk tagjaink pályázatait

Idén 2 újabb kategóriával bővül a Magyar Franchise Szövetség által meghirdetett pályázatok köre.

Az “Arculat és design Díj” kategóriában Magyarország legszebb átvevői üzletét keressük, míg a “A legkedveltebb fiatal hálózat” kategóriában nyílt közönségszavazás eredményeként ítéljük oda majd a díjat.

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu