Szigorodó transzferár nyilvántartási szabályozások

Szigorodó transzferár nyilvántartási szabályozások

Szigorodó transzferár nyilvántartási szabályozások

A transzferárazás hazai szabályozása új lendületet vett 2023-ban.

A 2022-es jogszabályváltozás a transzferárazás nyilvántartásra kötelezett társaságok számára adatszolgáltatási kötelezettségeket ír elő. A legfontosabb ezek közül, hogy már a 2022-es adóév vonatkozásában is a tárgyévi társasági adóbevallásban kötelező lesz adatokat szolgáltatni. Ennek köszönhetően a normál üzleti éves (tárgyév január 1-től december 31-ig tartó időszak) vállalkozásoknak már a 2023. május 31-ig beadásra kerülő társasági adóbevallásukban fel kell tüntetni a transzferár nyilvántartás egyes adatait – hívja fel a figyelmet az ICT Business Advisory, vezető adószakértő partnere, Dr. Korponai Babett.

A jogszabályváltozásnak köszönhetően nem lesz lehetőség arra, hogy félvállról vegyék a társaságok transzferár nyilvántartást. Ugyanis könnyen az adóhatóság célkeresztjébe kerülhetnek azok a vállalkozások, akik bár kötelezettek, de a társasági adóbevallásukban nem szolgáltatnak adatot, vagy hiányosan.

Kockázat: Nyilvántartás hiánya 5 millió Ft mulasztási bírságot vonhat maga után. Ha következő évben sem készül el, és így ismételt jogsértés történik, akkor az addig nyilvántartásonként 10 millió Ft-os mulasztási bírság várható.

 

Kik kötelezettek az adatszolgáltatásra?

Azon vállalkozások, ahol az adóév utolsó napján a létszám, a cégcsoport együttes mutatóit tekintve meghaladja az 50 főt, vagy az árbevétele, vagy a mérlegfőösszege meghaladja a 10 millió Eurót. Fontos kiemelni még egyszer, hogy ezek az adatok csoportszinten összeadva értendőek.

A fenti kategóriába tartozó cégcsoportoknál azon ügyletekre kell készíteni dokumentációt, amely éves értéke meghaladja a 100 Mft-ot.

Az ICT Business Advisory Zrt. transzferár specialistái bizalommal állnak a rendelkezésükre a transzferár dokumentáció elkészítésével, frissítésével kapcsolatosan.

Szakértőink abban is tudnak állásfoglalást adni, hogy egyáltalán kötelezettek-e a transzferár dokumentáció elkészítésére.

A témában készült cikkekért kattintson az alábbi linkekre:

https://icteuropa.hu/blog/858-szigorodo-transzferar-nyilvantartasi-szabalyozasok-miatt-keszulhetnek-nav-ellenorzesre-a-vallalkozasok

https://icteuropa.hu/transferar-nyilvantartas

Amennyiben a transzferárazást érintő bármilyen kérdésük felmerülne, az alábbi elérhetőségeken vegyék fel velünk a kapcsolatot:

Németh István – key account manager
E-mail: Nemeth.Istvan@icteuropa.hu
Mobil: +36-70-326-9202
https://icteuropa.hu/

Cikkek

A franchise előnyei-hátrányai

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.

Franchise képzés indul!

Meglévő hálózatát szeretné átalakítani? Vállalkozóként szeretne még többet megtudni a franchise hálózat építéséről? Működő vállalkozásához keres franchise partnereket? Átvevőként csatlakozna egy franchise hálózathoz? Vagy csak

Social Media 2025, ahol az AI-trend születik

Időpont: 2024. szeptember 12. 9:00–16:30 Helyszín: Budapest, Experience Center és Konferenciaközpont, Szentmihályi út 171. 3. emelet. (Parkolás ingyenes!)Távolról: 2024.szeptember 13. 12. órától szeptember 21-ig videón

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu