Előnyök-hátrányok

Előnyök-hátrányok

Előnyök-hátrányok

A FRANCHISE ELŐNYEI – HÁTRÁNYAI
(részlet a Franchise vállalkozás c. könyvből – szerző: dr. Mandel Katalin
II. fejezet “Tanácsok /leendő/ franchise átvevők számára”)

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.

A franchise egy üzleti tevékenység, ebből következik, hogy minden tudást, erőfeszítést az Ön oldalára kell állítani, mert mindenekelőtt Ön az, akin a vállalkozás sikere nyugszik. Mert Ön az, aki minden reggel ott áll az üzletben, és mosolyog, ezt a rendszergazda nem teheti meg Ön és munkatársai helyett. Bármi legyen az, amiért kiválasztotta a hálózatot, semmi nem helyettesítheti az Ön lelkesedését. Amennyiben Ön nem kíván személyesen dolgozni az adott üzletben, számoljon azzal, hogy folyamatos ellenőrzés nélkül üzlete nem lesz sikeres!

Amennyiben egy franchise hálózathoz csatlakozik, a rendszergazda tájékoztatja a beszerzendő engedélyekről, feltételekről és segít, hogy minden az üzlet elindításához szükséges papír rendelkezésre álljon.
Egy saját üzlet indításánál, meghatározó szempont a helyszín kiválasztása, hiszen nagyon fontos az ideális elhelyezkedés. Ebben is segítséget kapnak a franchise hálózathoz csatlakozók a rendszergazdától. Magyarországon számos hálózat biztosítja az üzlethelyiséget átvevői számára.

Ha a Rendszergazda nem is ajánl üzlethelyiséget, abban az esetben is megosztja tapasztalatát, hogy a kiválasztott hely megfelel-e a koncepciónak.

A franchise előnyei

  1. a sikeres üzleti koncepció átvétele lecsökkenti a kockázatot és a bizonytalanságot, melyet egy új vállalkozás indítása okozhat,
  2. az átvevő viszonylag alacsony tőkebefektetéssel használhat egy már bevezetett és ismert márkanevet,
  3. a rendszergazda segíti az üzlet megnyitását,
  4. az átvevő a franchise hálózatban jobb vásárlási feltételeket kap a beszállítóktól,
  5. az átadó nem csak betanítást biztosít franchise partnerének, de folyamatos segítségnyújtást, további képzéseket is,
  6. a bevezetett márkanév használata különböző előnyökhöz juttatja használóját, a franchise átvevőt,
  7. a rendszergazda folyamatos támogatást nyújt a promócióban és a marketingben egyaránt, illetve központi marketing tevékenységet folytat,
  8. az üzlethelyiségek külső megjelenése és belső berendezése előre megtervezett, meghatározott, így ezzel az átvevőnek nem kell foglalkoznia,
  9. a franchise hálózathoz csatlakozó a rendszergazda által bevezetett újdonságokat, kutatási eredményeket, termék-innovációt, valamint szolgáltatásokat is élvezheti,
  10. az átvevő függetlenül működteti saját üzletét, egy nagyobb, biztonságot nyújtó hálózathoz csatlakozva.

A franchise hátrányai

  1. különböző díjak fizetésével jár (belépési díj, royalty, marketing díj stb.),
  2. nincs teljes vállalkozói függetlenség, szabadság,
  3. nem valósíthatja meg saját elképzeléseit,
  4. a rendszergazda problémái, helytelen döntései, kihatással vannak az Ön üzletére is.
  5. a hálózat más egységeinek nem megfelelő működése az Ön egységére is negatívan hathat.

Cikkek

2024-ben újra franchise kiállítás lesz Budapesten

Sokan gondolkoznak azon, miként kerülhetnének ki az alkalmazotti létből és válhatnának saját főnökükké. Egy vállalkozás elindítása nagyon sok előkészületet igényel, bonyolult és kockázatos folyamat. Nem

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu