Március 13-án megrendezésre került rendezvényen az Immo1, valamint a Dél-100 Kft. társtulajdonosai osztották meg a tapasztalataikat.
Mindkét hálózat egységszám növekedéssel zárta az elmúlt évet. A rendezvényen a hálózatuk növekedésével kapcsolatos tapasztalataikat, valamint a franchise partnerek támogatásának, illetve motivációjának eszközeit osztották meg az érdeklődő résztvevőkkel.
A Dél-100 Kft. alapítója, Dobi István 1995-ben fektette le a cég alapjait. Tevékenységét 100 Ft-os termékek értékesítésével kezdte, 2000-ben kezdett hozzá saját üzlethálózat kialakításához.
A cégnek két (GoodsMarket és PlusMarket) láncában ma már kétszáz üzlet működik. A PlusMarket üzletlánc drogéria jellegű üzletei és a GoodsMarket üzletlánc elsősorban háztartási iparcikkeket, valamint vegyiárut forgalmazó boltjai egyre komolyabb erőt képviselnek a hazai kiskereskedelmi piacon. A vállalat sikerét az alacsony árainak, illetve vásárlóközeliségének, személyességnek köszönheti. Az alapító célja, hogy a jelenleg 6 megyében működő kereskedelmi tevékenységet országos szintűre növelje.
A vállalat nemcsak a vásárlókat látja el, hanem munkalehetőséget is teremt hazánkban. A cégen belüli dolgozók száma mára meghaladja a 400 főt, mely Kiskunfélegyházán a 3. legnagyobb munkáltató.
Az Immo1 társalapítója, Lizák Ottó arról beszélt, hogy hálózatuk a 2008-2010-es gazdasági válság alatt indult és kezdte meg franchise tevékenységét. Talán ez is közrejátszott abban, hogy az elmúlt évek gazdasági nehézségeit is sikerrel és rekord eredményekkel tudták ellensúlyozni.
A hazai ingatlanpiacot jelentősen visszavetették a tavalyi gazdasági körülmények: a tranzakciós árak 3-17%-os csökkenése mellett a forgalom 30-50% közötti visszaesésről számoltak be elemzéseikben az iparági szereplők. A drasztikusan megdrágult finanszírozás, a magas infláció okozta bizonytalanság, a reáljövedelmek csökkenése a lakáshitel-kihelyezési volumen 50-70% közötti visszaesését eredményezte.
Az Immo 1 hálózat vezetői mindig igyekeznek 6-9 hónapra előre jelezni franchise partnereik felé a várható trendeket, és az ezekhez kapcsolódó cselekvési terveket. Ennek eredményeképpen az Immo1 irodák:
- a hálózat portfólióját több mint 60 %-kal emelték meg,
- sokkal magasabb tranzakciószámot sikerült elérni,
- a csökkenő árak és a piaci visszaesés ellenére jelentősen sikerült emelni a hálózati eladási összértéket (mely a hálózat legfontosabb sikermutatója),
- 2023-ban megdőlt az eddigi irodai havi eladási rekord
Mindennél többet elárul a hálózatról, hogy 2023-ban az Immo1 17 új franchise partnerrel kötött szerződést új iroda nyitására.
A jelenlévők számos kérdést tettek fel esemény mindkét előadója számára, akik remekül helytálltak a válaszadásban is.